14.09.2016 08:35

Cum e să lucrezi în domeniul de digital marketing în Moldova ®

Domeniul digital evoluează mai rapid decât apare acest articol. Joburile apar și dispar.

Cine putea crede cinci ani în urmă că vor fi joburi unde toată ziua trebuie să stai pe Facebook, Twitter sau Pinterest? Și mai ales, cine credea că asta va deveni atât de necesar pentru afaceri?

Eugeniu Gîrlă, fondatorul Târgului de Cariere Chișinău a vorbit cu specialiști din domeniul digital ca să afle despre abilitățile necesare pentru a lucra în domeniul digital marketing și despre provocările care ei le întâmpină.

Iată 2 din care practic nu au existat mai mult de 5 ani în urmă.

Helen Butacova, Media Manager

Ce face un Media Manager?

„În dependență de nevoile clientului el/ea alege platforma potrivită, alege instrumentele de promovare și sugerează metoda cea mai eficientă. În timpul campaniei de promovare, manager-ul analizează performanța, statisticile și o ajustează. dacă e nevoie. La sfârșitul campaniei, manager-ul media prezintă un raport cu rezultatele companiei și concluzii.”

De ce abilități ai nevoie să fii Media Manager?

„Trebuie să îți placă să lucrezi cu cifrele, tabele, diagrame. Trebuie nu doar să le înțelegi, dar să le reprezinți vizual estetic și să explici cum rezultatele din analytics au afectat afacerea clientului.”

Care este cea mai mare provocare?

„Provocarea principală este să motivezi clienții să fie deschiși spre mai multă creativitate. O campanie rezultativă trebuie să aibă la bază un concept interesant și un design bun, ceea ce necesită alt buget de obicei. Fără design calitativ și idei interesante campania nu va aduce rezultate extraordinare.”

De ce job-ul e minunat?

„Acest job e pentru oameni care vor întotdeauna să învețe. Platformele se schimbă, tendințele în promovare se schimbă, apar instrumente noi. Tot timpul trebuie să te informezi și să înveți. E pentru oameni dinamici care nu vor să aibă un job liniștit, previzibil, plictisitor.”

Doina Sclifos, Creative Director

Ce face un Creative Director?

El/Ea crează conceptele unei campanii creative de la zero și o implementează cu ajutorul echipei de creație (copywriteri, designeri, regizori, animatori și alți specialiști).

Directorul Creativ este un dirijor care conduce procesul de creație de la început pînă la sfârșit și este responsabil de rezultatul final.

De ce abilități ai nevoie?

„Ai nevoie de gândire creativă, „out of the box”. Să fii capabil să creezi un concept și să îl implementezi. Trebuie să fii capabil să lucrezi cu alți oameni creativi, de obicei designeri, pictori, regizori de clipuri. Trebuie să fii capabil să comunici ideea și să obții rezultatul de care ai nevoie.”

Care este cea mai mare provocare?

„Să fii creativ în deadline-uri restrânse și să te poti adapta rapid schimbărilor.”

De ce acest job e minunat?

„Un Director Creativ îți dezvoltă rapid intuiția, capacitățile analitice și creativitatea. Pe lângă rutina zilnică ai ocazia să te distrezi, să interacționezi cu oameni talentați și cu un public inteligent.”

Iulia Buludov, Account Manager

Ce face un account manager?

„Știe ce înseamnă „customer care” și este util clientului pe orice solicitare. Oferă soluții pentru orice problemă și asigură fericire clientului prin calitate, promptitudine și nu în ultimul rând amabilitate.”

De ce abilități ai nevoie să fii account manager?

„Trebuie să acționezi repede și în timp util, să fii responsabil, să iubești oamenii. Să poți înțelege nevoile clientului de la prima întâlnire. De asemenea ai nevoie de răbdare, să fii capabil să îți organizezi timpul și să negociezi cele mai avantajoase condiții potrivite atât pentru client cât și pentru agenție.”

Care sunt provocările job-ului?

„Organizarea timpului, multi-tasking și răbdarea pe care trebuie să o manifești tot timpul.”

De ce acest job e minunat?

„Pentru că întotdeauna trebuie să generezi idei interesante. Cu timpul te tranasformi într-o ”mașină de idei” — mintea constant caută inspirație și ideile bune vin de la sine.”

Alina Florea, Clients Manager

Ce face? E direct responsabil de câțiva factori importanți, zona mare de resposabilitate rămâine fericirea clienților și Net Promoter Score. Face management-ul echipei de accounts. Departamentul de customer care nu trebuie niciodată externalizat este absolut obligat să zâmbeasca prin telefon și prin email, iar clients manager trebuie să monitorizeze asta.

De ce abilități ai nevoie să fii clients manager? Integritate, să fie calm sub presiune, să știe să delege taskuri, entuziasm.

Care sunt provocările job-ului? Trebuie să cunoască stilurile membrilor de echipă şi să știe cum să le valorifice la momentul potrivit. Să poată dezvolta abilitatea de a simți customer lifetime value pentru accounții săi și sigur că să poată face task management și cel mai bun client service.

De ce acest job e minunat? Pentru că oferi soluții probemelor și o faci cu etuziasm de fiecare dată.

La Târgul de Cariere Chișinău de pe 19–20 septembrie puteți găsi job-uri în diferite domenii, inclusiv digital marketing. Vino cu CV-ul.

SURSA

Comentarii