17.06.2014 16:59

MATERIA PRIMĂ, LA EA ACASĂ

Secretul unui proiect in constructii consta in imbinarea perfecta a tehnologiilor cu factorul uman dar conteaza si materia prima care este folosita. Pana acum, in tara noastra, produsele folosite la constructia autostrazilor erau aduse de la sute de km distanta pentru a le utiliza la reparatia dar si reconstructia drumurilor. Acum insa, companiile straine care repara autostrazile din Moldova au amenajat uzine de producere a materiei, chiar in zona in care se desfasoara lucrarile.

Doua astfel de fabrici gasim in apropiere de localitatea Ghindesti, raionul Floresti. Acestea sunt specializate in producerea si reciclarea asfaltui si fabricarea betonului. Uzinele au fost edificate in timp record, iar statul doar de castigat de pe urma acestui proiect. Uzina austriaca de fabricare are o capacitate de 280 de tone de asfalt pe oră, iar uzina de reciclare - o capacitate de 500 tone pe oră.

Cealalta companie de constructii a achiziționat peste 70 de mii de tone de materiale de construcție: nisip, prundiș, pietriș, granit. Ambele insa folosesc tehnologii de ultima generatie care permit si reciclarea asfaltului vechi, extras de pe autostrada in proces de reparatie. In posesia companiilor se mai afla unitati de tehnica, uzina de asfalt, uzina de stabilizare, uzina de beton, uzina de emulsie si compresoare performante. Autostada Sarateni Soroca urmeaza sa fie dat ain folosinta catre sfarsitul verii acestui an.

Comentarii