11.07.2014 15:04

TRANSPORTUL PUBLIC NECESITĂ MODERNIZARE

Primarul Capitalei, Dorin Chirtoacă intenționează să excludă microbuzele din circuit. Toate bune însă, parcul urban de autobuze și microbuze nu este capabil să transporte un număr sporit de pasageri, așa cum se atestă acum. Circa o treime din troleibuze trebuie schimbate, iar din totalul de autobuze circulă doar 40 la sută.

Municipalitatea a emis surse pentru asamblarea și moderinizarea parcului, în mărime de 50 de miloane de lei, pentru 20 de troleibuze, însă în condițiile devalorizării leului, vor fi asamblate cu câteva unități mai puțin. Procesul începe în Belarus și se încheie la Chișinău.

Anual se preconizează asamblarea a 20-30 de troleibuze la Chișinău. Bani pentru acestea, Regia transport nu are, pentru că se află în regim de autofinanțare, iar povara financiară cade tradițional, pe contribuabil.
GHEORGHE MARGOCI șeful Regiei Transport Electric Chișinău: Pentru a ne acoperi cheltuielile, avem nevoie de circa un milion de lei pe zi. Când era grevă la microbuze, reușeam să adunăm acești bani.
Și parcul de autobuze are un deficit zilnic. Compensarea acestuia are loc din contul bugetului municipal. 81 milioane de lei, s-au dus doar pentru acoperirea deficitului, iar din 120 de milioane de lei pentru cheltuieli, 48 de milioane se cheltuie numai pentru combustibil, și asta pentru că autobuzele vechi nu sunt economicoase, iar pentru altele noi, municipalitatea deocamdată nu are bani.

Comentarii