05.11.2014 09:40

VENITURILE BMW AU CRESCUT SEMNIFICATIV.AFLĂ CE PROFIT A ÎNREGISTRAT

Foto: autoblog.com


Profitul net al BMW a crescut cu 12,7% in primele noua luni din acest an, la 4,54 miliarde de euro, dupa ce veniturile companiei au urcat cu 3,4%, la 57,7 miliarde de euro, pe fondul cererii solide pentru autoturisme SUV, se arata in raportul financiar prezentat marti de BMW.

In perioada corespunzatoare a anului trecut, producatorul german de automobile de lux a inregistrat un profit net de 4,03 miliarde de euro si venituri totale in valoare de 55,8 miliarde de euro, potrivit Mediafax.

Grupul BMW, care include marcile BMW, Mini si Rolls Royce, a inregistrat vanzari in crestere cu 6,5%, la 1,53 milioane de unitati, in primele noua luni ale acestui an, de la 1,43 milioane unitati in perioada ianuarie-septembrie din 2013.

Vanzarile sub marca BMW au urcat cu 9,1%, la 1,32 milioane de unitati in primele noua luni din acest an, fata de 1,21 milioane de unitati in intervalul corespunzator din 2013.

Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a consemnat un avans important, de 15,2%, in perioada analizata, la 6,95 miliarde de euro, comparativ cu primele noua luni ale anului trecut, cand profitul EBIT s-a ridicat la 6,03 miliarde de euro..

Profit in crestere cu 17,1% in cel de-al treilea trimestru

Si la nivelul trimestrului al treilea, grupul german a consemnat venituri in crestere cu 4,5%, la 19,6 miliarde de euro, comparativ cu acelasi interval din 2013. De asemenea, profitul inainte de taxe si dobanzi a crescut cu 17,1%, la 2,26 miliarde de euro, depasind estimarile analistilor intervievati de Bloomberg.

In schimb, profitul net a scazut cu 1,2% in trimestrul al treilea, la 1,31 miliarde de euro, fata de 1,33 miliarde de euro in perioada corespunzatoare de anul trecut.

Vanzarile marcii BMW au urcat cu 6,9%, la 433.145 de unitati in trimestru al treilea, compania mentinandu-se astfel pe prima pozitie la nivel global in topul producatorilor de automobile de lux, urmata de Audi, parte a grupului Volkswagen, si Mercedes-Benz, controlata de grupul Daimler.

Grupul BMW estimeaza o crestere importanta a profitului inainte de taxe pentru acest an, precum si un avans al vanzarilor diviziei de autoturisme, datorita lansarii unor noi modele si a conditiilor favorabile de pe pietele din America de Nord si China.

BMW este liderul pietei auto premium, anul trecut vanzand 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.

Comentarii