02.07.2015 11:38

Situație critică pe litoralul Greciei

Tot mai puține rezervări pentru Grecia. Din cauza referendumului planificat duminică, a deciziei autorităţilor de a opri activitatea băncilor şi mai ales din cauza datoriei de 1,54 miliarde de euro către FMI, industria hotelieră elenă este își pierde clienții.

În plin sezon estival, companiile elene spus că rezervările hoteliere scad cu 50.000 pe zi, din cauza evenimentelor din ţară. Având în vedere că rezervările last-minute reprezintă 20% din traficul turistic, este de aşteptat ca lovitura dată turismului să fie puternică, cu efecte asupra locurilor de muncă, dacă tendinţa va fi de durată. Mai mult, există un val de anulări a rezervărilor la hotelurile din Atena, în timp ce rezervările făcute de greci au scăzut aproape la zero. Mai mult, proprietarii stațiunilor avertizează că stocurile de alimente şi băuturi ajung doar pentru acoperirea necesarului hutelurilor pentru încă o săptămână. Date publicate miercuri de site-urile Travelplanet 24 şi Airtickets au arătat că rezervările de bilete de avion pentru Grecia, destinate perioadei iulie-septembrie, au scăzut cu până la 50%. În mod similar, rezervările de bilete pentru feriboat-uri, care au crescut cu 10% până pe 25 iunie, faţă de intervalul similar din 2014, au scăzut ulterior cu 60% după anunţarea referendumului de către premierul Alexis Tsipras.

Între timp, SETE a informat ambasada Statelor Unite în Grecia că un touroperator american important a anunţat asociaţia că a primit solicitări să nu plătească banii datoraţi hotelierilor eleni pentru rezervările de luna trecută. Ambasada investighează informaţia, în timp ce FMI a publicat un comunicat în care a negat că ar fi dat un astfel de ordin.