05.08.2016 13:30

Businessul pierdut de Șor

Curtea Supremă de Justiție a emis miercuri o hotărîre definitivă și irevocabilă prin care i-a interzis companiei Dufremol, care aparține businessmanului Ilan Șor, să construiască benzinării în regim duty-free.

Anterior, businessmanul a declarat că ar fi obținut acest drept grație unei înțelegeri pe care ar fi avut-o cu fostul premier Vlad Filat, transmite portalul anticorupție.md

Compania a acționat în judecată Biroul Vamal Ungheni și Biroul Vamal Leușeni, solicitînd obligarea acestora să aprobe și să semneze procesele-verbale din 13 ianuarie 2015 privind selectarea terenurilor pentru amplasarea unor stații de alimentare cu produse petroliere pe terenuri transmise anterior în arendă firmei pentru construcția magazinelor duty-free.

Dufremol și-a bazat pretențiile pe cîteva modificări operate de Guvernul Filat la Regulamentul de aplicare a destinațiilor vamale încă în octombrie 2010, prin care se admitea vînzarea produselor petroliere în regim duty-free. Peste doi ani, în decembrie 2012, același guvern a operat noi modificări în Regulament, incluzînd produsele petroliere în lista celor care nu pot fi comercializate în regim duty-free.

În toamna anului 2015, în autodenunțul depus la CNA, Ilan Șor a dezvăluit că ar fi avut o înțelegere inițială cu fostul premier Vlad Filat că acesta va crea condiții pentru viitorul business al Dufremol cu produse petroliere în regim duty-free, dar Filat s-ar fi răzgîndit după ce Ilan Șor ar fi refuzat să răscumpere o datorie de un miliard de lei de la Banca de Economii.

Magistrații de la CSJ care au examinat săptămîna aceasta dosarul au stabilit că pretențiile companiei Dufremol sînt neîntemeiate și asta pentru că terenurile care i-a fost transmise în arendă de către Biroul Vamal Ungheni (1,65 ha în satul Sculeni, Punctul de trecere a frontierei de stat) și Biroul Vamal Leușeni (0, 28 ha în localitatea Leușeni) avea destinația pentru construirea, amplasarea și funcționarea unităților comerciale predestinate pentru comercializarea mărfurilor în regim duty-free în conformitate cu legislația Republicii Moldova în vigoare, nu și pentru construcția unor stații PECO, indiferent dacă acestea urmau a funcționa în regim duty-free sau regim general.

Anterior, o decizie similară a fost adoptată și de Curtea de Apel Chișinău.

SURSA

Comentarii