21.01.2015 11:20

Chișinăul va avea un Serviciu unic pentru apelurile de urgență 112

MTIC pregătește implementarea Serviciului unic pentru apelurile de urgență 112. În acest scop, în perioada 20-23 ianuarie 2015, la Chișinău se află o misiune de experți internaționali în domeniu.
Compania de consultanță a fost selectată în urma unui tender deschis, organizat de Nordic Investment Bank, cu care Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor a încheiat un Memorandum de colaborare în decembrie 2014.
Pe parcursul următoarelor zile, experții vor desfășura consultări cu reprezentanți ai Ministerului Sănătății, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Protecției Civile și Situațiilor Excepționale, Agenției Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei și ai operatorilor de comunicații electronice. În urma acestor consultări va fi elaborat studiul de fezabilitate cu recomandările tehnice necesare privind implementarea Sistemului informatizat automatizat 112.
Lucrările asupra studiului de fezabilitate urmează a fi finalizate către mijlocul lunii februarie și vor servi drept baza pentru deciziile de rigoare ale Guvernului.
Legea privind organizarea şi funcţionarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 a fost adoptată de Parlament pe 25 iulie 2014 și are drept obiectiv asigurarea unui nivel sporit de siguranţă şi protecţie a populaţiei pe întreg teritoriul Republicii Moldova în situatii de criză cu utilizarea capacităților moderne ale rețelelor de comunicații electronice și a sistemelor informatice automatizate.

Comentarii