20.08.2014 12:54

OPTIMUSMUL CONSUMATORILOR, DE NECLINTIT

Nivelul indicelui de încredere al consumatorilor din români se apropie de media europeană, România ocupând locul 18 din 32 de ţări după acest indicator, care măsoară aşteptările despre piaţa muncii, situaţia financiară şi posibilitatea de a cheltui, arată sondajul efectuat de The Nielsen Company, citat de Mediafax.

La nivel global se remarcă o creştere a încrederii consumatorilor, la un Indice de 97 în al doilea trimestru din 2014, cel mai mare scor de după 2007. Studiul notează că jumătate dintre respondenţii la nivel global sunt de părere că piaţa muncii va prezenta condiţii bune sau excelente în următorul an. În Europa, încrederea consumatorului a crescut în 72% din pieţele măsurate în al doilea trimestru, doar 6 din 32 de pieţe raportând scăderi. Portugalia are cei mai pesimişti consumatori, precedată de Slovenia, Croaţia, Italia, Serbia, Grecia şi Ungaria. Cei mai optimişti rămân a fi consumatorii din țări, precum Danemarca, Elveţia, Germania, Norvegia, Marea Britanie şi Israel, iar cei mai pesimişti consumatori sunt în Portugalia, Slovenia, Croaţia, Italia, Serbia și Grecia.

Comentarii