22.11.2016 17:00

Pasagerii Aeroportului Chişinău au dreptul să ceară compensaţii

Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) din RM a lansat campania de informare "Călătoreşte informat, revendică-ţi drepturile!", care se va încheia pe 18 decembrie.

Surse din cadrul AAC au relatat că obiectivul campaniei este de a informa pasagerii că drepturile lor sînt reale şi că nu pot fi ignorate de nimeni.

Cînd ajung la destinaţia finală cu întîrziere de trei ore şi mai mult, pasagerii pot cere compensaţii de 250 de euro pentru zborurile pe o distanţă mai mică de 1500 km, de 400 de euro pentru zborurile pe distanţa de 1500-3000 km, şi de 600 de euro pentru toate celelalte zboruri. Cînd întîrzierea este de cel puţin 5 ore, pasagerul poate cere rambursarea întregului cost al biletului. Nu se acordă compensaţii în cazul în care operatorul de transport aerian poate face dovada că întîrzierea este cauzată de împrejurări excepţionale.

Pasagerul are dreptul la mese şi băuturi răcoritoare gratuite, la două apeluri telefonice sau mesaje. Dacă zborul este amînat pentru mai mult de o zi, pasagerul are dreptul la cazare hotelieră gratuită.

Dacă zborul a fost anulat, pasagerul poate cere rambursarea costului biletului în termen de şapte zile. Pasagerul are dreptul la redirecţionare, în condiţii de transport comparabile. În acelaşi timp, nu se acordă compensaţi dacă pasagerul a fost informat despre anularea zborului cu 14 zile înainte. Operatorul de transport aerian poate reduce cu 50% compensaţia, dacă oferă redirecţionarea cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu o depăşeşte pe cea a zborului rezervat iniţial.

În cadrul campaniei, la Aeroportul Chişinău vor fi distribuite pliante cu informaţii despre drepturile călătorilor.

Campania de informare este susţinută de Delegaţia UE în RM şi este realizată de Autoritatea Aeronautică Civilă, Agenţia pentru Protecţia Consumatorului şi Guvernul RM.

SURSA

Comentarii