09.12.2015 14:04
Afacere dulce, lansată de studenți
Afacere dulce, inițiată încă de pe băncile facultății. Un grup de studenți de la Universitatea Cooperatist Comerciala din Moldova și-a lansat astăzi propriul produs. Tinerii au prezentat și au vândut miere de albine, unică în Moldova, produsă dintr-o plantă originară din America de Nord. Atât colegii, cât și profesorii au rămas impresionați de munca studenților, iar mierea a fost vândută într-un timp record.
Astăzi la Universitatea Cooperatist Comerciala din Moldova a luat naștere o nouă afacere. ”Albinuța Irinuța” - așa se numește mierea pe care o comercializează un grup de studenți, care au decis să treacă de la teorie la practică și să inițieze un business viabil.
”inițial, a fost o idee pentru a începe o afacere pe Facebook. Până la urmă, businessul s-a dezvoltat. Am ales să producem miere deoarece tatăl meu se ocupă de asta. În plus, studenții nu prea consumă miere. Astfel, noi dorim să-i îndemnăm să o consume, deoarece ea este bună pentru frumusețe și pentru sănătate”, - a povestit tânăra antreprenoare și studenta UCCM Sabina Fiodorov.
Tinerele au aflat rețeta de producție a mierii de la un apicultori din satul Glijeni, r. Șoldănești. ”Planta, din care noi producem mierea, nu poate fi găsită în Moldova. În Moldova sunt doar doi apicultori, care produc această miere”, - a afirmat antreprenoarea Mihaela Anghel.
Tinerii au lucrat 2 luni la crearea acestui produs, dar și la elaborarea strategiei de marketing.
”Tinerii au învățat individual, cum poate fi creată o pagină de Facebook și un site web. Ei au simțit cum poate fi făcută și dezvoltată o afacere”, - a spus director pe Vânzări Corporative a companiei Orange Moldova Andrei Preașca.
”Acest proiect a fost realizat în cadrul cursurilor de marketing electronic. El este o dovadă a faptului că studentul poate să-și dezvolte capacitățile antreprenoriale, ceea ce în va ajuta în viitor să se încadreze în câmpul muncii”, - a menționat rectorul UCCM Larisa Șavga.
Cele 32 borcănașe de miere au fost vândute în 10 minute, iar cumpărătorii au rămas impresionați de munca depusă de studenți și de calitatea produsului.
Tinerii au câștigat 1 800 de lei din vânzări - aproape cât au investit în producerea și lansarea mierii de albine. Băieții au de gând să investească banii obținuți într-un alt lot de miere.