23.06.2014 13:24

REFORME LA PROTECȚIA CONSUMATORILOR

În ajunul semnării Acordului de Asociere cu UE, tot mai multe instituții de stat își prezintă tema de acasă. În cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor are loc o reformare amplă. Autoritățile și-au propus ca această instituție să preia normele și standardele de funcționare a țărilor europene. Principalele restructurări care vor avea loc în APC se referă la informarea eficientă a consumatorilor, la pregătirea profesională a inspectorilor de stat și asistența telefonică 24 de ore.
Începând de astăzi toate persoanele cărora li s-au încălcălcat drepturile de consumator se vor putea adresa la noul sediu al Agenției pentru Protecția Consumatorului. Reamplasarea instituției este primul pas din cadrul restructurării APC. De asemenea, acesteia i se atribuie noi responsabilități și servicii prestate consumatorilor, care să corespundă cu cerințele europene.
Ministrul Economiei, Valeriu Lazăr, a propus ca instituția să ofere asistență telefonică 24/24, ca să fie mai aporope de consumatori, ci nu doar între orele 8:00 și 19.00 așa cum o face în prezent. De asemenea, APC va dispune de trei unități de transport pentru efectuarea vizitelor în teren. Și asta pentru că până acum, ministrul nici nu știa că instituția nu dispune de transport.
Restructurarea și reformarea Agenției pentru Protecția Consumatorilor se efectuază cu ajutorul banilor acordați de Ministerul Economiei.

Comentarii