05.11.2014 12:44

AU SFIDAT CRIZA! ACȚIUNILE ALIBABA AU ATINS UN NIVEL MAXIM DE CREȘTERE

Actiunile Alibaba au atins un nivel record la New York Stock Exchange, dupa ce compania a anuntat, in primul sau raport de pe piata de capital, o crestere importanta a vanzarilor din trimestrul incheiat in septembrie.

Veniturile companiei au crescut cu 53,7%, la 2,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 15%, la 1,1 miliarde dolari. Aceste rezultate depasesc estimarile analistilor din piata, care prevedeau o crestere cu 49%, scrie Financial Times, citat de business24.ro.

Compania a sfidat criza din sectorul retail cu care se confrunta China, unde a intermediat vanzari de marfuri in valoare de 90,5 miliarde de dolari (556 miliarde yuani), in crestere cu 49% fata de al treilea trimestru din 2013.

Cresterea accentuata a valorii brute a marfurilor tranzactionate de Alibaba, care actioneaza ca un intermediar intre vanzatori si cumparatori, este remarcabila comparativ cu situatia din piata de retail din China. Potrivit Camerei Generale de Comert a Chinei, vanzarile celor mai mari 100 de retaileri din China au crescut doar de 0,1% in al treilea trimestru al anului, fata de 10,1% in aceeasi perioada a anului trecut. Multi dintre acesti retaileri isi vand marfurile pe site-urile Alibaba.

"Un model de tarifare diferentiata, un brand puternic si dimensiunea companiei continua sa ofere Alibaba un avantaj competitiv fata de competitori, atat din China, cat si din afara", a spus Cantor Fitzgerald, analist la Youssef Squali.

Ce a contribuit la cresterea rezultatelor Alibaba

Ritmul rapid de crestere al vanzarilor a fost sustinut in primul rand de telefoanele mobile, care au reprezentat 35% din valoarea bruta a marfurilor vandute, fata de 14% in urma cu un an, a anuntat Alibaba.

De asemenea, acelasi efect pozitiv le-au avut si cresterile inregistrate de Tmall, site-ul sau de business-to-consumer, si de Taobao, site-ul consumer-to-consumer similar cu eBay, care au avut vanzari mai mari cu 77%, respectiv cu 38%.

Ponderea Tmall in cadrul Alibaba s-a majorat, iar analistii se asteapta sa eclipseze Taobao pana in 2017, mai ales ca si consumatorii chinezi au inceput sa aprecieze mai mult branduri cunoscute.

Principalul competitor al Alibaba de pe piata terminalelor mobile este Tencent, care a fost cea mai mare companie de internet din Asia listata pe piata de capital inainte ca si Alibaba sa-si coteze actiunile la bursa.

Pe de alta parte, profitul net al Alibaba a scazut cu 39%, la 3,03 miliarde de yuani, pe care compania l-a pus pe seama a unei "cresteri semnificative a platilor de compensare".

Comentarii