01.07.2014 17:46

CUCERIREA DE NOI PIEȚE

Odată cu semnarea Acordului de Asociere producătorii vinicoli din Moldova au mai mari șanse să se afirme pe arena comercială europeană. Piața Uniunii Europene necesită multe investiții, respectarea standardelor de producere și comercializare, precum și grija față de consumatori. Atât autoritățile publice, cât și producătorii autohtoni confirmă că cel mai mare obstacol care va trebui depășit este concurența.

După ce Rusia a impus embargou pentru vinurile noastre, producătorii vinicoli s-au ciocnit cu problema de a cuceri noi piețe de desfacere. Din 1 ianuarie 2014, o parte din companiile vinicole din țară și-au orientat atenția spre piața europeană. Aceștia sunt printre primii beneficiari ai Acordului de Asociere cu UE, pentru că au acces liber, fără cote de export.

Pentru a se face cunoscuți pe piața UE, producătorii vinicoli încearcă să-și marească gama de produse și să participe la cît mai multe expozitii internaționale de vin. Totodată, pentru a corespunde standardelor europene, de exemplu, societatea pe acțiuni Cricova și-a modernizat secția de producere cu utilaj mecanizat care reduce considerabil implicarea forței umane.

Potrivit viceministrului Agriculturii, dacă în 2006 peste 50 la sută din producția vinicolă era exportată în UE, astăzi această cifră se ridică la 28%. In Republic Moldova sunt înregistrate 200 companii vinicole și acest sector are o însemnătate strategică pentru țara noastră deoarece 93% din tot volumul vinului produs merge la export.

Comentarii