13.11.2014 10:09
CUM ATRAGI CANDIDAȚII POTRIVIȚI PENTRU AFACEREA TA. 4 MODURI EFICIENTE
In general, antreprenorii angajeaza oameni cu viziuni apropiate de ale lor, care sa ii ajute sa isi dezvolte afacerile in directia dorita de ei.
Iata 4 moduri eficiente prin care poti atrage canditatii potriviti in afacerea ta!
1. Prin anunturi de mica publicitate
Publicarea anunturilor in ziare este mijlocul cel mai folosit de firme pentru cautarea de vanzatori. Eficienta lor depinde totusi de modul in care sunt concepute. In general, firmele tind spre o standardizare a anunturilor, exagerand posibilitatile de castig sau avansare pe scara ierarhica si nefiind suficient de precise in indicarea cerintelor, sau indicand prea multe de ordin psihologic, informează manager.ro. Cand scrieti ca doriti persoane dinamice, motivate si pline de entuziasm, aveti toate sansele sa primiti oferte de la … oricine. Nimeni, intr-adevar, nu va admite ca nu este dinamic, motivat si entuziast.
2. Prin recomandarile venite din partea angajatilor
Angajatii unei firme reprezinta o banca de date foarte utila in reperarea unor potentiali vanzatori. in S.U.A., este aplicat de multi intreprinzatorii asa-numitul “referral program", care inseamna ca atunci cand o persoana este angajata datorita “semnalarii“ ei de catre un angajat, acel angajat isi adjudeca un premiu in bani (astfel, multe firme si-au transformat lucratorii in vanatori de creiere).
Avantajele acestei metode sunt foarte evidente:
- angajatii cunosc in general filosofia firmei si sunt in masura sa identifice, in cercul cunostintelor lor, candidatii cu cele mai mari sanse de a fi angajati;
- aceste recomandari sunt bine cantarite pentru ca, in cazul unor elemente negative sau lipsite de capacitatile si calificarile necesare, reputatia angajatului respectiv poate fi compromisa;
- daca personalul este motivat si satisfacut, va sti sa convinga alte persoane de avantajele de care s-ar bucura daca ar lucra in acea firma. E greu de crezut ca cineva ar risca sa procure prietenilor sau cunoscutilor un post neplacut.
Sistemul acesta prezinta totusi si unele riscuri: angajatii ar putea urmari numai sa-si aranjeze rudele sau prietenii, fara a se preocupa de nivelul lor calitativ, plus ca un colectiv constituit prin intermediul cunostintelor ar putea genera un climat de favoritisme si grupuri de interese daunatoare pentru eficienta firmei.
3. “Furand“ oameni de la concurenta
Efectuand unele cercetari puteti descoperi numele celor mai abili vanzatori aflati in serviciul concurentei si puteti incerca racolarea lor. in felul acesta castigati vanzatori cu abilitati recunoscute, acaparati si o parte a clientelei lor si, uneori, obtineti informatii de prima mana despre intreprinderile “dusmane".
Bineinteles ca acest sistem, considerat prea putin etic de multi intreprinzatori, nu este lipsit de griji din punct de vedere financiar: vanzatorul care paraseste concurenta cere salarii considerabile. De asemenea, asa cum spune Jan L. Wage, autorul cartii “Cum sa obtineti mai mult de la vanzatorii vostri“, un vanzator format cu succes in cadrul unei anumite politici de marketing s-ar putea dovedi neputincios intr-un context diferit.
4. Apeland la firmele de recrutare specializate
Majoritatea expertilor considera necesara recurgerea la agentiile de selectie a personalului numai dupa ce s-au incercat celelalte metode. Acest sfat este si mai potrivit pentru micile intreprinderi, care trebuie sa limiteze costurile de selectie a personalului, pentru ca, in general, agentiile specializate cer onorarii ce variaza intre 10 si 20% din retributia anuala bruta a persoanei angajate (altele prefera sa stabileasca a priori o cifra fixa in raport cu tipul pozitiei cautate). Si, in caz ca vanzatorul nu este totusi gasit, trebuie platita oricum o parte a onorariului.