03.12.2014 10:01
CUM ÎȚI PROMOVEZI VÂNZĂRILE SIMPLU ȘI EFICIENT
Promovarea vanzarilor este o metoda publicitara destul de simpla si la indemana, dar nu va lasati dusi de aceasta impresie. Pentru ca investitia sa fie eficienta si eforturile dumneavoastra sa se justifice trebuie sa programati din timp toate actiunile promotionale.
In primul rand se stabilesc obiectivele care trebuie atinse: volumul vanzarilor care trebuie atins, numarul de clienti noi de castigat, fidelizarea unor clienti ocazionali, patrunderea in anumite spatii de desfacere, contracte cu noi distribuitori si altele. In functie de fiecare obiectiv se stabileste si marimea stimulului necesar pentru ca acesta sa fie atins, informează manager.ro.
Durata optima calculata pentru campaniile de promovare a vanzarilor este de trei saptamani pe trimestru: nu trebuie sa plictisiti lumea, nu trebuie sa exagerati pentru ca avantajele oferite sa nu intre in obisnuinta consumatorilor, dar nici nu este bine sa faceti pauze prea mari pentru ca oamenii sa nu va uite.
Incredere scazuta in companiile de asigurari, mai ales pe pietele mature
La nivel global, 70% dintre consumatori au incredere in firmele de asigurari, ceea ce inseamna un nivel mai mic de incredere decat in cazul supermarket-urilor (84%), bancilor (82%), producatorilor de masini (80%) si al site-urilor de comert electronic (78%). Pe pietele mature – cum ar fi Europa (61%) si Australia (53%) – nivelurile de incredere sunt si mai scazute, in timp ce consumatorii de pe pietele in curs de dezvoltare, cum ar fi cele din America Latina (81%) si Orientul Mijlociu si India (79%) au mai multa incredere in asiguratorul lor.
Consumatorii vor mai multa atentie din partea asiguratorului
Conform studiului EY, interactiunile dintre asiguratori si consumatori au loc atat de rar incat orice prilej de contact ar avea darul de a schimba perceptia despre asiguratori si brokerii de asigurari in mintea consumatorului. Atunci cand comunica, rezultatul este de obicei pozitiv – la nivel global, 70% dintre consumatori sustin ca au obtinut un rezultat pozitiv in urma interactiunii cu asiguratorii.
57% dintre oameni ar prefera sa fie contactati de asiguratorii sai mai des de o data pe an, iar 56% dintre respondenti afirma ca ar trebui sa fie proactivi si sa-si contacteze ei firma de asigurari.
Alina Dimitriu adauga: "Pana la urma, aceste produse financiare chiar conteaza, mai ales atunci cand sunt cautate de clienti. Consumatorii vor ca asiguratorii sa le anticipeze momentele cheie de decizie, iar asiguratorii trebuie sa recunoasca faptul ca un singur contact venit la momentul potrivit poate marca o diferenta. Prin livrarea de servicii adaugate, cum ar fi informatii actualizate privind promovarea unui stil de viata mai sanatos, a unui stil mai sigur de sofat sau al unor rezultate financiare mai bune – asiguratorii au o sansa reala de a schimba perceptiile consumatorilor despre aceasta industrie."
Foarte putine companii din industria de profil acorda atentie comunicarii cu clientii
Modul in care companiile de asigurari interactioneaza cu consumatorii necesita o atentie mult mai mare. Consumatorii sunt departe de a fi incantati de nivelele de comunicare care exista in toate regiunile geografice. Consumatorii japonezi raporteaza cel mai scazut nivel de satisfactie, cu doar 4% foarte multumiti. Chiar daca se afla in partea de sus a ierarhiei, nici performantele asiguratorilor din America de Nord si Marea Britanie nu sunt semnificative, cu doar 21%, respectiv 19% din clienti foarte multumiti.
Canalele de comunicare digitala si de la distanta ajung rapid din urma canalele traditionale de interactiune, reprezentate de intalnirile fata-in-fata. Astfel, 80% dintre clienti – incluzand 44% dintre clientii varstnici – ar lua in considerare mai degraba alte canale de comunicare decat cel al intalnirilor personale, pentru orice fel de tranzactii si nelamuriri.