22.07.2015 12:33
Deja 1300 de companii știu cum să-și exporte mărfurile pe piața europeană
Aproape 1300 de companii deja știu cum să-și exporte mărfurile pe piața europeană. Astăzi au fost prezentate rezultatele celei de-a doua faze a Proiectului „Acordul de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător. Informarea și consolidarea capacităților agenților economici”. Pentru a-și spori nivelul de competitivitate, exportatorii locali au participat la seminare și expoziții internaționale.
De 12 ani, Valeriu Jalba se ocupă cu producerea și exportul fructelor uscate. Până acum principalii parteneri comerciali ai omului de afaceri au fost din Rusia și Belarus, însă după ce a participat la o expoziție din România producția lui a ajuns și în Polonia și SUA. Cu toate acestea, atât el cât și alți exportatori spun că se confruntă cu multe provocări.
Oficialii europeni recunosc că pentru a beneficia pe deplin de Acordul de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător atât atoritățile, cât și mediul de afaceri trebuie să depună eforturi considerabile.
”Prin acest Acord avem diferite oportunități ce țin de creștere economică, crearea noilor locuri de muncă și atunci când ne uităm la cifrele care se referă la schimburile comerciale vedem că lucrurile stau destul de bine, însă pentru ca acest acord să funcționeze va fi nevoie de reforme reale care urmează să fie efectuate de Guvern, dar și de comunitatea de afaceri, de întreprinzători.” susține Pirkka Tapiola, șeful Delegației Uniunii Europene în RM.
Tot în cadrul acestui eveniment a fost prezentat Catalogul ”Fabricat în Moldova”, care include cele mai performante companii și branduri din țară. Potrivit organizatorilor, acest catalog va reprezenta cartea de vizită a întregii țări.
Pe paginile publicației au apărut companiile câștigătoare ale concursurilor ”Marca comercială a anului 2014” și ”Premiul pentru realizări în domeniul calității”. Astfel, la aproape un an de la semnarea Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător, CCI și Asociația Businessului European au organizat 51 de semniare, 600 de consultații individuale și 7 participări la expoziții și forumuri de afaceri internaționale.