09.12.2015 14:02
E-Cerere a Serviciului Fiscal
Contribuabilii nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la Inspectoratul Fiscal pentru a depune cererea privind înregistrarea în calitate de subiect al impunerii cu TVA și a cererilor de înregistrare a subdiviziunilor. De acum, aceste operațiuni vor fi disponibile la doar un click distanță datorită lansării unui nou serviciu electronic fiscal- „e-Cerere”. Prin intermediul căruia, procedurile fiscale vor reduce din timpul și resursele financiare atât a serviciului fiscal, cât și a contribuabililor.
Dacă până acum, contribuabilii erau nevoiți să se deplaseze la Inspectoratul Fiscal pentru a depune cererile privind înregistrarea în calitate de subiect al impunerii cu TVA și a cererilor de înregistrare a subdiviziunilor pe suport de hârtie, apoi pentru ridicarea certificatului, atunci, acum toate aceste operațiuni pot fi efectuate chiar din fața calculatorului.
”De rând cu faptul că va economisi timpul, serviciul va diminua cheltuielile contribuabililor ce țin de achitarea impozitelor și va conduce la combaterea acelui fenomen care mai persistă în țara noastră – corupția”, - a menționat șeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat Ion Prisăcaru.
La această etapă a implementării proiectului, contribuabililor le sunt puse la dispoziție doar aceste două operațiuni. În proces de lucru se află dezvoltarea și punerea în practică a încă trei instrumente.
”Este un cabinet electronic, unde contribuabilii, utilizând semnătura electronică, beneficiază de aceste două servicii la prima etapă pentru depunerea cererilor și accesarea certificatelor de înregistrare, fie ca plătitor de TVA, fie pentru anularea subdiviziunilor”, - a menționat administratorul Î.S. „Fiscservinform” Vitalie Coceban.
Până la punerea în practică a acestui serviciu, cererea contribuabilului era examinată în termen de 10 zile. Astăzi, același proces va dura maxim două zile.
La fel un serviciu nou, menit să eficientizeze colaborarea dintre reprezentanții fisc și populație este „Anticamera on-line”. Astfel accesând pagina fisc.md va fi posibilă vizualizarea în regim online a conferințelor de presă, a diverselor prezentări și instruiri.
Implementarea acestei etape a proiectului a costat 315 mii de lei, bani parveniți din bugetul fiscal.