17.11.2015 10:35
Incubatorul de afaceri: Cu fiecare zi, tot mai pregătiți
Marea provocare marca ASEM este în plină desfășurare. Cei 14 tineri, care își încearcă forțele în cadrul Incubatorul de Afaceri de la universitate, își aprofundează cunoștințele în domeniul marketingului. De data aceasta, studenții au avut de învățat de la un cercetător din domeniu și de la un specialist din cadrul unei companii gigantice în telecomunicații.
Așa cum o companie care nu investește în promovare este ca și cum s-ar afla în comă, în cadrul acestor lecții se pune un accent deosebit anume pe marketing. De data aceasta le-a vorbit participanților, Dumitru Slonovschi, directorul unei companii care desfășoară cercetări de marketing.
”Consumatorul nu are nevoie de acțiunile de marketing și el nu este loial, - a povestit tinerilor Dumitru Slonovschi. – În momentul în care va apărea un nou produs, clientul imediat o să treacă la acesta”.
Și pentru a vedea cum funcționează regulile de marketing în cadrul companiei Orange Moldova, în fața tinerilor a vorbit Eugen Tanas, manager oferte dispozitive. ”Marketing-ul are nevoie de investiții. Doar un antreprenor trebuie să aducă la cunoștința clientului informația că produsul există. Comunicarea trebuie să fie masivă prin toate canalele. Așa clientul face părerea despre firma și despre produsul respectiv”, - a menționat Eugen Tanas.
Banul ascuns în pământ nici nu crește, nici nu rodește, iar specialistul a ținut să ofere tinerilor începători niște sfaturi esențiale, care vor fi mereu actuale. ”Nu trebuie de făcut produsul și după de căutat clienții. Un antreprenor trebuie să analizeze piața, și anume, unde există cerere. Trebuie să pornești o afacere, știind că vei obține succes”, - a mai adăugat managerul.
Pentru tinerii începători a fost deosebit de utilă această lecție. ”Noi, fiind la început de cale, avem multe dubii în legătură cu concurența”. ”Am remarcat faptul că clienții sunt mai importanți. Am înțeles că, pentru început, trebuie să cercetăm piața și abia după să oferim produsul”.
Menționăm că 10 generații de studenți de la ASEM, anterior, au trăit experiența acestor 14 tineri. Concursul planurilor de afaceri din cadrul Incubatorului ASEM a ajuns la cea de-a 11 ediție.