19.11.2015 09:44

Incubatorul de afaceri: Noi cunoștințe pentru viitorii antreprenori

Cursul de instruire al studenților de la Incubatorul de Afaceri ASEM este pe ultima sută de metri. De data aceasta, tinerii și-au aprofundat cunoștințele în arta oratorică. Viitorii businessmeni au învățat cum să-și structureze discursul și să-și controleze emoțiile și comunicarea nonverbală.

Așa cum repetiția este mama învățăturii, tinerii antreprenori de la ASEM și astăzi au vorbit despre comunicarea în afaceri. De data aceasta, ei au pus accent pe logica și structura comunicării.

”Pentru ca mesajul nostru să fie mai bine recepționat de interlocutorul nostru, trebuie să vorbim clar și concis, adică să ținem cont de principiile de bază ale comunicării. În primul rând, ideile trebuie să fie structurate. Atunci, când partenerul nu dispune de timp și de resursele necesare pentru a vă acorda timpul necesar, trebuie să veniți cu o informație structurată. ”

Însă, nici acest lucru nu e suficient! În timpul unui discurs mai trebuie să ținem cont de gesturi, mimică și de limbajul corpului. Tocmai de aceea trainerul în comunicare, Natalia Belous a șoptit băieților niște secrete în acest sens.

”Gesturile, pe care le folosim, trebuie să fie structurate, care să provoace simpatia celor din jur. Dacă Dvs. doriți să aveți succes la un interviu, corpul trebuie să fie înclinat cu o măsură înainte, privirea – directă, care denotă interesul față de interlocutor”, -

Feedback-ul tinerilor a fost pe măsură. Potrivit lor, cunoștințele obținute la acest modul îi va ajuta să-și prezinte mai eficient planul de afaceri. ”Am învățat cum trebuie să fie structurat discursul nostru, pentru ca cei, care ne ascultă, să rămână interesați”. ”Pentru a avea succes, e important să comunici. Corespondența oficială este, la fel, importantă pentru că sunt angajatori, care nu au timp și atunci se alcătuiesc scrisori oficiale și cereri de oferte”. ”Unele persoane, când vorbesc, folosesc un limbaj haotic. De aceea, publicul pierde interesul. Dar, atunci când informația este structurată, persoanei care ascultă este cu mult mai ușor să înțeleagă ce se dorește de la el”.

Vă reamintim că 14 studenți de la ASEM beneficiază de un curs complex de instruire. În tot acest timp, ei au învățat cum să-și evalueze ideea de business și să elaboreze structura planului de afaceri. De asemenea, un accent deosebit s-a pus Planul operațional al afacerii, cel de marketing și analiza SWOT. Băieții urmează să mai însușească un modul și începe marea bătălie a planurilor de afaceri din cadrul Incubatorului universității.

Comentarii