Ritmul declinului anual al vânzărilor a încetinit semnificativ, minus 13% fiind cel mai redus nivel din ultimele 14 luni.

"În următoarele săptămâni ne așteptăm la o evoluție bună a vânzărilor", a apreciat Joerg Schreiber, președintele Association of European Businesses.

Luna trecută, pe primul loc în topul celor mai bine vândute mașini în Rusia s-a situat Solaris, de la Hyundai (8.130 vehicule), Rio, de la Kia (7.017 unități), Lada Granta (6.335 unități), fabricată de AvtoVAZ și Duster, cu 4.197 vehicule. Pe locurile 11 și 12 se află Sandero și Logan, cu 2.260 și, respectiv, 2.225 vehicule.

Duster, Logan și Sandero sunt fabricate de Renault.

În primele două luni din acest an au fost vândute în Rusia 193.072 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, în scădere cu 20,8% față de perioada similară din 2015. Anul acesta, cererea va scădea probabil cu încă 4,7%, la 1,53 milioane de vehicule, a estimat Joerg Schreiber, președintele Association of European Businesses.

Luni, alianța Renault-Nissan a anunțat că suedezul Bo Inge Andersson intenționează să demisioneze din funcția de director general al producătorului auto rus AvtoVAZ.
Boardul Avtovaz se va întâlni în data de 15 martie și ar urma să anunțe înlocuirea lui Andersson, se arată în comunicatul alianței Renault-Nissan.

Săptămâna trecută, șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat că o schimbare a conducerii AvtoVAZ ar fi "normală la un anumit moment", confirmând așteptările potrivit cărora Bo Andersson va fi înlocuit curând.

Speculațiile privind viitorul lui Andersson s-au intensificat, în principal în presa rusă, după ce pierderile AvtoVAZ s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut.

Renault a decis să deprecieze valoarea investiției sale la AvtoVAZ cu 225 milioane de euro, până la 91 milioane de euro.

Sub conducerea lui Andersson, AvtoVAZ a concediat mulți angajați, a diminuat costurile și a încercat să scadă corupția și ineficiența.

Ghosn a subliniat că posibila înlocuire a lui Andersson nu ar trebui să fie văzută ca o reacție la performanțele financiare ale AvtoVAZ, afectate de problemele economice din Rusia.
Vânzările de automobile pe piața rusă s-au prăbușit cu 36% anul trecut pe fondul intrării în recesiune a economiei rusești, din cauza sancțiunilor internaționale și a scăderii prețului petrolului.

Renault deține o participație de 50% la compania holding care controlează AvtoVAZ, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deține un pachet de 17,13%, iar corporația rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%. Împreună, Renault, Nisan și AvitVAZ au fost responsabile pentru aproximativ o treime din cele 1,6 milioane de autoturisme noi vândute anul trecut în Rusia, însă, cu toate acestea, vânzările lor combinate au scăzut cu 32% în ritm anual.