26.04.2016 09:32

Vinul moldovenesc i-a cucerit și pe consumatorii din Coreea de Sud

Publicul sud-coreean a fost impresionat de calitatea vinului moldovenesc, care a fost prezentat pentru prima dată la expoziția internațională „Seoul Wines&Spirits Expo 2016”.

În perioada 21-23 aprilie, 12 companii vinicole din Republica Moldova au fost prezente la Seul, Coreea de Sud, cu un stand comun, sub egida brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Participarea țării noastre la eveniment a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului.

Potrivit directorului acestuia, Dumitru Munteanu, extinderea exporturilor pe piața asiatică reprezintă o prioritate strategică pentru vinul Moldovei. „Organizatorii evenimentului și-au dorit foarte mult să prezinte produsele noastre consumatorului sud-coreean, astfel încît am beneficiat de condiții preferențiale pentru participarea la expoziție: spațiu gratuit în cadrul expoziției și designul gratuit al standului. Impresiile vizitatorilor ne-au depășit așteptările, confirmîndu-ne că produsele noastre de calitate își vor găsi un loc special pe această piață”, a remarcat Munteanu.

El a adăugat că reprezentanții țării noastre la „Seoul Wines&Spirits Expo 2016” au avut posibilitatea de a evalua interacțiunea cu profesioniștii în domeniu (distribuitori și importatori de vinuri, specialiști și somelieri internaționali) precum și reacția consumatorilor coreeni la Vinul Moldovei.

Specialiștii din Coreea de Sud au apreciat înalt calitatea vinurilor moldovenești, menționînd că acestea au un mare potențial de a deveni populare pe piața sud-coreeană. A fost subliniat faptul că vinul Moldovei posedă proprietăți comparabile cu vinurile de calitate din Franța și Italia, calitatea, prețul și posibilitățile fiind extraordinare.

Companiile din Coreea de Sud planifică să viziteze Republica Moldova pentru a stabili noi contacte și colaborări cu companiile locale.

O mare parte dintre cei peste 20.000 de participanți la expoziție au asaltat standul „Wine of Moldova” pentru a gusta Vinul Moldovei, formîndu-se cozi de peste 1000 de persoane. Vizitatorii au avut la dispoziție pentru degustare 600 de sticle de vin de 60 de tipuri, oferite de cele 12 companii participante: „Vinăria din Vale”, „Chateau Vartely”, „Bostavan Winery”, „Chateau Purcari”, „Castel Mimi”, „Carpe Diem”, „Cricova”, „Fautor”, „Cimislia Wineries”, „Mold Nord”, „Imperial Vin” și „Et Cetera”.

Directorul „Carpe Diem”, Ion Luca, a specificat că piața din Coreea de Sud este a treia ca importanță din Asia, după China și Japonia, iar faptul că, în sfîrșit, vinul Moldovei a ajuns aici, fiind reprezentat de 12 companii, este un pas important pentru a deschide colaborarea pe această piață de mare perspectivă pentru vinurile moldovenești. Potrivit lui, consumul de vin aici încă nu e popular și de aceea este important ca producătorii din Moldova să fie printre primii care fascinează consumatorii cu calitatea înaltă a produselor.

Managerul de export de la „Chateau Vartely”, Radu Popescu, a menționat că piața sud-coreeană este strategică pentru Vinul Moldovei, deoarece peste cîțiva ani va deveni una dintre cele mai importante în regiune. „Ne bucurăm de rezultatele obținute la expoziție și sperăm ca vinurile noastre să prindă valul de creștere a acestei piețe”, a subliniat el.

Piața Coreei de Sud cunoaște în prezent o creștere semnificativă a consumului de vinuri, iar 3 companii din Republica Moldova își exportă deja produsele vinicole pe această piață. În anul 2015, țara noastră a livrat spre piața sud-coreeană 35.577 litri de vin, iar experții ONVV apreciază că potențialul de export în Coreea de Sud pentru vinul Moldovei este mult mai mare și urmează a fi valorificat.

Prin promovarea consecventă a brandului național vinicol „Vinul Moldovei” la expoziţiile internaționale specializate, ONVV urmărește poziționarea Republicii Moldova ca un producător de vinuri de calitate și creșterea exporturilor de produse cu valoare adăugată înaltă pe noi piețe.



SURSA

Comentarii