Avia Invest, compania care a luat în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău, are o nouă structură de proprietate. Acţionar majoritar, cu 95%, a ajuns firma Komaksavia din Moscova, ce are un capital statutar de numai 2 mii de euro.
La doar câteva luni după ce a semnat cu Agenţia Proprietăţii Publice contractul de concesiune a Aeroportului Internaţional Chişinău, compania Avia Invest şi-a schimbat radical structura de acţionariat. Astfel, din lista acţionarilor a dispărut holdingul Kolomenski Zavod, ce deţinea 50% din acţiunile Avia Invest şi care este cel mai mare producător de locomotive, vagoane şi material rulant feroviar din Rusia.
În consecinţă, acţionar majoritar la Avia Invest este în prezent firma Komaksavia, care are un capital social de circa 2.000 de euro şi care a fost fondată abia la începutul acestui an, de Habarovski Aeroport, cu o contribuţie de 1% din capital, şi Kompania Komaks - cu 99%.
Potrivit economistului Roman Chircă, schimbările în structura acţionariatului - despre care nici Avia Invest, nici autorităţile moldovene nu au anunţat nimic - ridică mai multe semne de întrebare. Acesta a declarat că „Este suspect că totul se întâmplă la aproape un an de la decizia de transmitere în concesiune. În condiţiile în care până în prezent la Aeroportul Chişinău practic nu s-a făcut nimic, această schimbare ar trebui să provoace cel puţin îngrijorare la Guvern. Toate acestea pun în pericol implementarea proiectelor de modernizare a aeroportului“, constată Roman Chircă citat de Adevărul.
Totodată, expertul a declarat că în prezent nu poate face faţă numărului tot mai mare de pasageri şi are nevoie urgentă de extindere şi de modernizare a infrastructurii.