14.01.2015 12:49

O bancă japoneză va folosi roboţi pentru a-i servi pe clienţi

Clienţii băncii japoneze Mitsubishi UFJ vor fi primiţi din primăvară de NAO, un mic robot cu aptitudini comunicative, capabil să răspundă la întrebări de bază privind serviciile băncii, relatează EFE.

Androidul măsoară 58 de centimetri şi, pe lângă capacitatea de a comunica în 19 limbi străine, este capabil să analizeze expresia facială şi comportamentul clienţilor cu care interacţionează, scrie Agerpres. Potrivit băncii, 'încorporarea acestui robot impulsionează comunicarea cu clienţii'.

Mitsubishi UFJ va aloca un număr nedeterminat de astfel de roboţi centrelor sale din Tokyo, începând din primăvara viitoare, preconizând să continue extinderea personalului android în funcţie de răspunsul clienţilor.

NAO a fost dezvoltat de compania franceză Aldebaran Robotics, deţinută de gigantul de telecomunicaţii SoftBank, lider al sectorului de telefonie mobilă în această ţară asiatică şi are un cost de aproximativ 8.000 de dolari (6.800 euro) bucata.

Japonia mizează tot mai mult pe robotică şi numeroase companii folosesc deja roboţi la centrele lor. Este cazul lui Pepper, dezvoltat tot de compania Aldebaran, care în iunie 2014 a început să servească clienţii la sediile pe care SoftBank le deţine în districtele comerciale Ginza şi Omotesando din capitala niponă.

Comentarii