Dumitru MUNTEANU, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Oficiul Național al Viei și Vinului își menține consecvent prioritățile sale strategice și susține vinificatorii din Republica Moldova. De aceea am realizat, în conformitate cu obiectivele formulate în planul de marketing al ONVV, studiul de piață cu informații relevante pentru sectorul vitivinicol autohton. Studiul va aduce valoare adăugată activității vinificatorilor, care vor putea să-și diversifice piețele de export. Vom oferi în continuare toată susținerea necesară sectorului vitivinicol din Republica Moldova, pentru ca acesta să realizeze produse vinicole de calitate înaltă, iar Vinul Moldovei să fie un brand cunoscut pe piețele internaționale și să se regăsească în magazine pe aceleași rafturi cu vinurile din regiunile vitivinicole consacrate la nivel mondial.”

Astfel, au fost analizate toate datele relevante despre industria de vinificație din Polonia, Cehia, România, China și SUA, inclusiv consumul de vinuri, dar și profiturile înregistrate în urma vânzării de vinuri în perioada 2009-2014. Mai mult, cercetarea conține și informații despre tendințele care urmează să caracterizeze piața vinului și industria de vinificație din acele țări, în perioada de prognoză 2014-2019.

Datele statistice au fost achiziționate de la compania internațională de cercetări de marketing EuroMonitor International și au fost prelucrate din iniţiativa şi cu suportul financiar al Proiectului de Competitivitate al USAID.

Diana LAZĂR, vicedirectorul Proiectului de competitivitate al USAID: „Republica Moldova produce niște vinuri foarte bune, de calitate și apreciate la nivel internațional. Este important acum să promovăm Vinul Moldovei și să creăm toate condițiile necesare pentru ca acest produs, devenit și un motiv de mândrie națională, să-și consolideze poziția pe principalele piețe de desfacere.”

Cercetările efectuate au fost prezentate într-o primă întâlnire în cadrul platformei de comunicare a ONVV cu reprezentanții sectorului vitivinicol, cu genericul „Potențialul de export pentru vinificatorii autohtoni pe pieţele-ţintă și posibilitățile de comercializare pe piața locală”, care a avut loc recent. Pe parcursul anului ONVV va realiza mai multe studii similare de interes pentru vinficatori, care vor fi prezentate pe platformele interne de comunicare. Acestea urmează să conțină informații despre piața locală, cea din Țările Baltice, Rusia ș.a

ONVV este expertul nr.1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator. Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.

Sursa