Agenții economici de publicitate stradală din orașul Chişinău sunt alarmați de propunerea lui Dorin Chirtoacă de a demonta toate panourile de pe unele străzi ale capitalei. Ei solicită inițierea unui dialog între agenți economici și factorii de decizie din cadrul primăriei.

„Primarul Dorin Chirtoacă învinuiește agenții economici că au plasat prea multe panouri publicitare în oraș, însă anume angajații primăriei au eliberat licențe pentru amplasarea acestora. De mulți ani eu atenționam primăria să nu mai elibereze autorizații pentru panourile stradale, însă persoanele de răspundere au continuat să ofere spații pentru întreprinderi obscure înregistrate în apartamente, care activează absolut netransparent”, afirmă Sandu Osadcenco.

Potrivit unor estimări ale Asociației Agențiilor de Publicitate din Moldova, în or. Chișinău sunt circa 50 de mii m2 de publicitate stradală și aproximativ 1700 de billboarduri. Din acest volum Asociația Agențiilor de Publicitate deține aproximativ 50-60%.

„Solicităm demararea unui dialog cu agenții economici din această ramură și aprobarea regulamentului pentru publicitatea stradală. Până în prezent în Chișinău este în vigoare un regulament provizoriu pentru publicitatea stradală. El are multe lacune și a permis amplasarea unui număr foarte mare de panouri. În situația care s-a creat în oraș circa 50% din panourile publicitare din Chișinău trebuie demontate. În unele zone ale orașului avem un primitivism total”, remarcă reprezentantul Asociației Agențiilor de Publicitate.

Problema supraaglomerării panourilor publicitare stradale din Chișinău este discutată de mai mulți ani, însă Primăria nu a reușit să soluționeze problema la nivelul întregului oraș. S-au demontat doar panourile publicitare doar de pe străzile care urmau a fi reparate.
Problema panotajului stradal ar putea fi reglementată prin Lege, dacă va fi adoptat proiectul înregistrat de deputatul Alexandr Nesterovschi.

Proiectul respectiv prevede interzicerea de a amplasa publicitatea de-a lungul drumurilor naționale, în ariile naturale protejate, în interiorul intersecțiilor și al sensurilor giratorii, pe stâlpii de susținere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulație, în locurile de joacă și de odihnă. De asemenea se propune ca publicitatea să nu posede forma și dimensiunile indicatoarelor rutiere, precum și să nu împiedice vizibilitatea acestora.

Asociația Agențiilor de Publicitate din Moldova remarcă faptul că în cazul demontării panourilor publicitare, bugetul va avea de suferit. Unii experți totuși remarcă faptul că nu este vorba de demontarea tuturor panourilor din oraș. Totodată iar această inițiativă va duce la majorarea prețului publicității stradale din Chișinău și la dezvoltarea altor genuri de publicitate stradală (de ex. pe fațadele și acoperișurile clădirilor, publicitatea stradală mobilă etc.). În rezultat, orașul Chișinău va avea de câștigat din punct de vedere al imaginii, care va fi mult mai atractivă pentru turiști.