Business din tragedie! Azi dimineață, revista satirică franceză ”Charlie Hebdo” a scos la tipar și a distribuit pe toate meridianele noul său număr. Ediția a fost tipărită la o săptămână după atentatul în urma căruia au fost uciși 12 angajați ai publicației.
Revista satirică a vindut un tiraj record, de 3 milioane de exemplare, pe când, în mod obișnuit, erau scoase la tipar doar 60.000. Totodată, în mediul online mesajul ”Je Suis Charlie” a devenit viral. Magazinele online sunt împânzite cu anunțuri de comercializare a diferitor produse cu acest logou iar peste 50 de cereri de înregistrare a mărcii „Je suis Charlie” au fost depuse în Franţa.
Din start, era preconizat ca publicație ”Charlie Hebdo” să tipărească 1 milion de exemplare, însă datorită cererii foarte mari, 3 milioane de reviste au fost distribuite din Europa până în Australia.
În același timp, platformele online, EBay sau Amazon, propun spre comerț și export tot mai multe produse cu cele trei cuvinte ”Je suis Charlie” . Tricouri, căni, autocolante, insigne, postere – cu celebrul logo se vând la diverse prețuri. Chiar și numărul de astăzi al publicației este vândut la un preț de 70 - 160 de dolari.
EBay și Amazon au promis să plătească săptămânalului comisioanele care le revin din vânzări.
Ultimul număr al revistei satirice a fost editat în 16 limbi şi distribuit în 25 de ţări din întreaga lume. Menționăm că logo-ul „Je suis Charlie”, a apărut în semn de solidaritate și de protest imediat după atacul comis, săptămâna trecută, la sediul redacţiei Charlie Hebdo.