11.12.2015 13:17

TRENURI VECHI, DAR NOI

Trenuri vechi, dar noi! Astăzi, ÎS. Calea Ferată din Moldova a pus pe șine două secții de locomotive magistrale reparate capital. Unitățile de transport și-au dat suflarea acum 30 de ani, iar depoul de locomotive Basarabeasca le-a renovat timp de 4 ani. În total, pentru renovare au fost cheltuite peste 10 milioane de lei.

Locomotivele cărora demult le-a expirat termenul de exploatare, au fost reparate capital. Motorul și toate piesele au fost reînnoite și ar trebui să reziste la drum încă cel puțin vreo 5 ani. Potrivit autorităților, o locomotivă va transporta marfuri, iar cealaltă - pasageri pe linia Chișinău - Moscova.

În depoul ÎS ”Calea Ferată din Moldova” sunt circa 8000 de vagoane și 100 de locomotive, însă, acestea demult au amorțit locului. În prezent, nu este nicio locomotivă care să funcţioneze la capacitate maximă. O altă problemă este că se reduce dramatic volumul mărfurilor transportate. Potrivit directorului întreprinderii, în perioada sovietică anual erau transportate circa 100 de milioane de tone de mărfuri. Pentru comparație: anul acesta, cu greu se va ajunge la volumul de 4 milioane de tone.

De altă parte, ministrul în exercițiu al Transporturilor, mai în glumă, mai în serios, a invocat că problemele CFM sunt cauzate și de faptul că la întreprindere se fură.

O locomotivă nouă ar costa în jur de 4 milioane de euro. Bani pe care instituția nu-i are. Totuși, grație unui proiect, în valoare de 50 de milioane de euro, semnat cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, vor fi procurate 10 locomotive noi, de tip european.

Comentarii