13.05.2019 05:32
Un nou rezultat negativ la Calea Ferată: Pierderi de 73 milioane de lei
Situația financiară a întreprinderii de stat Calea Ferată a Moldovei (CFM) rămâne în continuare una dificilă, arată datele oficiale. Asta în pofida rapoartelor oficiale în care se anunță despre achitarea restanțelor la salarii și majorarea acestora.
Astfel în anul 2018 veniturile din vânzări ale CFM s-au redus cu peste 5% comparativ cu anul 2017 şi au coborât la aproape 937 milioane lei, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.
Este al doilea cel mai prost rezultat din ultimul deceniu. Doar în 2016 veniturile din vânzări au fost mai mici decât în 2018 - circa 909 milioane lei.
La profit situaţia este şi mai gravă. După un profit de 7,14 milioane lei în 2017, rezultat cu care anul trecut s-a lăudat foarte mult administraţia întreprinderii, CFM a înregistrat în 2018 pierderi de peste 73 milioane lei.
Evoluţia respectivă nu constituie o surpriză în condiţiile în care scade volumul de mărfuri şi pasageri transportat de întreprindere.
Totodată anterior patru ani la rând (2013-2016) - Calea Ferată a înregistrat pierderi anuale între 30 milioane şi 105 milioane lei.
Aminitim că o lună în urmă Iurii Topală, directorul general al CFM anunța despre o posibilă majorare a salariilor a 3.000 de angajați, din cei 7.600 angajați, începând cu luna mai 2019.
Potrivit lui Topală, majorarea salariului a devenit posibilă grație majorării încasărilor întreprinderii ca urmare a sporirii numărului de vagoane, precum și reparația acestora, efectuată în ultimii doi ani.
În prezent salariul mediu pe întreprindere ajunge la 4.800 de lei și este cu circa 25% mai mic decât salariul mediu pe economie.
De notat că mulți ani la rând din cauza pierderilor, CFM a acumulat restanțe la plata salariilor, care au fost lichidate abia la începutul acestui an.
CFM trece în prezent printr-un proces de reorganizare şi modernizare, graţie unei linii de creditare de circa 100 milioane euro.
În 2020 CFM ar urma să primească primele locomotive magistrale noi, dintr-un lot de 12 unităţi, produse în Kazahstan de General Electric Transportation, subsidiara gigantului american General Electric.
SURSA