15.08.2014 13:18

VARA, SEZONUL BUSINESSULUI CU ÎNGHEAȚATĂ

Deliciul verii, înghețata, parcurge un proces industrial complex până este savurată de consumatori. Pe lângă faptul că este un business, mai degrabă sezonier, care aduce venituri considerabile, companiile autohtone de producere a înghețatei se confruntă și cu multe probleme. Piata din Moldova este mult prea mică pentru cele 7 companii de produce a înghețatei, care-și desfășoară activitatea în republică.

Procesul industial al înghețatei începe de la scoaterea din cuptor a cornetelor. Utilajul european care costă 300 000 euro și poate fi manevrat doar de două persoane, are capacitatea de producere a 12 mii de cornete timp de 24 de ore.

La această fabrică se produc 25 de feluri de înghețata, iar din ingrediente nu lipsește: laptele degresat, apa, zahărul și diverse siropuri. Angajații fabricii recunosc faptul că vara au mai mult de lucru decât iarna.

Pentru a pune înghețata în vânzare, rețelele de marketuri din capitală impun multe cerințe, iar pentru producători este mai rezonabil să transporte marfa prin localitățile țării.

Experții în marketing estimează că cei peste 3 milioane 5 sute de mii de potențiali consumatori de pe piața Republicii Moldova sunt prea puțini pentru cele 7 companii de producere a înghețatei care-și desfășoară activitatea comercială în prezent în țară. De aceea, problema primordială în acest business, este concurența acerbă dintre producători.

Comentarii