13.10.2016 08:16
Expert: Predarea ştiinţelor exacte nu corespunde cerinţelor moderne
Programul educaţional şi calificarea profesorilor de ştiinţe exacte în Republica Moldova nu corespunde cerinţelor moderne.
Opinia a fost expusă, miercuri, în cadrul prezentării Conceptului privind Educaţia STEM (Ştiinţe, Tehnologie, Inginerie, Matematică) expertul Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), John O'Sullivan.
El a menţionat că "30% dintre profesorii de ştiinţe exacte au atins vîrsta de pensionare, alţi 10% în curînd vor atinge această vîrstă, iar 38% dintre profesorii de informatică nu au o calificare corespunzătoare".
Conform studiului realizat, rezultatele absolvenţilor la examenele de matematică sînt cele mai joase comparativ cu alte examene la bacalaureat. Cu toate acestea, numărul de ore în curriculum, dedicat pentru matematică, este mai mare decît pentru orice altă disciplină.
"Sarcinile şi exemplele din cărţile de matematică sînt întocmite de profesori universitari, dar aceste sarcini nu corespund cerinţelor şcolii", consideră expertul. Potrivit lui, toate acestea indică calitatea slabă a programului educaţional din Republica Moldova.
Viceministrul Educaţiei Vasile Marin a recunoscut declinul popularităţii ştiinţelor exacte în republică. "Tot mai mulţi elevi după clasa a noua se înscriu în clasele umanitare, deşi unii dintre ei după absolvire sînt înmatriculaţi la Universitatea Tehnică", a spus el.
Experţii propun ca în Moldova să fie aplicat conceptul de educaţie STEM, întrebuinţat activ în multe ţări ale lumii. Acesta implică un număr mare de ore extracurriculare şi practice privind ştiinţele exacte, precum şi satisface nevoile moderne ale societăţii.