Deschiderea pieței europene reprezintă o șansă pentru producătorii noștri. Cu toate acestea, nu putem beneficia de ea, cel puțin pentru că nu suntem pregătiți din punct de vedere al marketingului. Piața Uniunii Europene impune standarde foarte stricte în legătură cu ambalajul producției, iar agenții economici moldoveni pun accent pe preț mic, în detrimentul ambalajului. Produsele noastre încă au ambalaje învechite și rămân neatractive pentru consumatorul european, susțin experții.
Compania First Line de 15 ani produce materiale de ambalare pentru companii din peste 20 de țări ale lumii. Utilajul firmei a fost procurat din Europa, pentru a putea ambala comenzile venite din întreaga lume, iar consumatorul european, vrea să vadă pe rafturi produse ambalate frumos, modern.
LEV CHISELIOV director în inovații, compania ”Firstline”: Designul, nu neapărat înseamnă ambalaj calitativ, pentru ca designul frumos poate fi printat cu ușurință, de exemplu, aici este o grafică reușită, dar asta nu înseamnă că ambalajul are toate proprietățile de securitate și nu înseamnă că este suficient de calitativ. Astfel, produsul nu se va menține o lungă perioadă de timp cu toate componentele necesare.
Deci, dacă agentul economic vrea să propună consumatorului un produs calitativ, aromat, proaspăt, ca să nu i se schimbe culoarea sau componentele de bază, lucru indispensabil este calitatea ambalajului.
Cu toate astea doar 5% din producătorii noștri apelează la serviciile aceastei companii, motivul este simplu: costă mai mult.
LEV CHISELIOV director în inovații, compania ”Firstline”: Cu părere de rău, în prezent producătorii noștri nu înțeleg importanța ambalării calitative a mărfurilor comercializate. Chiar dacă își îndreaptă atenția asupra calității produsului, ei uita că această calitate poate fi păstrată o lugă perioadă de timp doar într-un ambalaj calitativ.
În mare parte nu-i interesează calitatea, ci accesibilitatea prețului. Noi ne-am specializat pe oferirea unor servicii inovatorii, care să pună accent pe calitate.
Frederic Bouthier, expert în comerț și marketig confirmă că piața Uniunii Europene acceptă doar produsele ambalate calitativ, care să permită păstrarea proprietăților, a termenului de valabilitate, a calității și integrității produsului, iar în toate aceste condiții lupta pe piața europeană este crâncenă.
FREDERIC BOUTHIER manager în comerț și vînzări: Marketingul este primul și cel mai important contact dintre ambalaj și consumator. Este foarte important designul pentru că oamenii caută ceva accesibil, și aceasta este cheea.
In Europa oamenii pun mare accent securitatea ambalajului. Cumpărătorul cere ca produsele să fie în absolută siguranță. În prezent toate marketurile europene pun accentul pe calitatea ambalajelor, care să ofere integritatea produselor comercializate, astfel în cît să nu-și piardă gustul, culoarea, aroma.
Aceste condiții de calitate sunt împărtășite și de experții nostri. Astfel, în viziunea lor, în prezent, nu avem agenți economici care să fie pregătiți din punct de vedere financiar pentru a-și promova mărfurile în UE. De asemenea, trebuie să atragem atenția la faptul că ceea ce comercializăm pe piața internă se deosebește esențial de ceea ce se întâlnește pe rafturile din marketurile Uniunii Europene.
În viziunea marketologului, o singură șansă ar fi unirea forțelor mai multor producători pentru a putea furniza un volum mai mare de produse în piața vestică. Iar atenția trebuie îndreptată spre marii distribuitori de produse.
În prezent, în Republica Moldova există doar două companii mari care produc ambalaj pentru mărfuri.