25.03.2015 15:37
Postul TV MBC despre situația creată în jurul proiectului Business Factory
Nu avem de ce să ne justificăm și, cu atât mai mult, nu dorim să ne lansăm în reglarea de conturi, provocată de partenerii noștri recenți din cadrul proiectului Business Factory. Din păcate, din cauza informațiilor incorecte pe care le difuzează, suntem nevoiți să dezvăluim publicului larg, dar, mai întâi de toate, telespectatorilor noștri, ce s-a întâmplat de fapt.
- Marca Comercială ”Business Factory” este, indiscutabil, proprietatea postului TV MBC, iar reclamațiile la acest subiect suntem gata să le ascultăm în conformitate cu procedura stabilită prin lege.
- Dreptul de autor asupra ideii proiectului, de asemenea, îl are postul TV MBC. În cazul în care echipa Angry Business are argumente care demonstrează dreptul lor exclusiv asupra acesteia, sunt invitați să o facă tot prin proceduri legale. Puțin probabil că se va ajunge până acolo, întrucât publicitatea gratuită, de care beneficiază dânșii prin specularea acestui scandal artificial este, cu siguranță, unicul beneficiu de care vor profita.
- Compania Angry Business nu are niciun drept juridic sau moral de a înainta careva pretenții postului nostru de televiziune, deoarece ideea primului reality show de business din țară îi aparține directorului MBC-TV, Valeriu Pleșca. Anume el a ales în calitate de partener pentru acest proiect echipa respectivă și a invitat-o la sediul MBC, pentru a discuta o ulterioară colaborare.
- Denumirea proiectului. În acest sens, nu admitem niciun fel de reclamații. Denumirea a fost aleasă în urma unui brainstorming comun, dintr-o multitudine de variante.
- Contribuția (financiară) partenerilor noștri la realizarea proiectului în ansamblu, s-a dovedit a fi nu tocmai echivalentă cu a noastră. Toate costurile pentru realizarea și emisia promo-urilor, a subiectelor promoționale, dar și nemijlocit a emisiunilor pe parcursul celor 11 săptămâni de proiect, le-a suportat exclusiv postul de televiziune MBC. La fel și achitările reciproce cu alți parteneri ai proiectului Business Factory, care au asigurat premiile pentru toți concurenții, cât și organizarea evenimentului de premiere a participanților – Gala Laureaților Business Factory a fost organizată cu contribuția financară doar din partea canalului MBC.
- Promovarea brandului a fost realizată în comun. Echipa MBC a fost cea care a găsit cea mai mare parte a partenerilor media și a făcut cu ei înțelegerile de rigoare. Partenerii și-au asumat și ei o parte dintre obligațiile de promovare și mediatizare a proiectului, preponderent pe rețelele de socializare. Însă, și acolo, nu a ezitat să se promoveze pe ea, ca și companie, înainte de toate, înregistrând un subdomain, cu numele - factory.angrybusiness.md.
- Concepția reality show-ului, de la elaborarea scenariului, până la realizarea proiectului îi aparținea anume echipei de creație MBC. Platforma de training, într-adevăr este proprietatea Angry Business și noi nu pretindem în nici un caz la ea, cu atât mai mult, nu o vom folosi într-un fel sau altul. Exista o mulțime de astfel de platforme, iar noi ne-am rezervat dreptul de a o alege pe cea mai potrivită pentru proiectul nostru. Dar despre asta, mai târziu.
Platforma traning-urilor și atitudinea partenerilor noștri față de realizarea acesteia s-a dovedit a fi nu tocmai potrivită pentru show. Telespectatorii, experții, dar și alți parteneri au venit cu critici, invocând lipsa de transparență în evaluarea de către mentori a realizărilor concurenților noștri, subiectivitatea acestora și ilegitimitatea unor sarcini propuse de mentori participanților la proiect. De exemplu, vânzările în lipsa înregistrării activității și fără aparatul de casă, etc.
Cu toate acestea, cu regret, ne recunoaștem scăparea, am demarat proiectul fără a stabili juridic relațiile cu partenerii. La început nu ne încadram în termenii prevăzuți cu partenerii noștri, astfel, pur și simplu, nu am avut timp pentru formalități. Și acest fapt a fost în detrimentul nostru.
Desigur, noi nu intenționăm să subestimăm rolul mentorilor, care au acceptat să antreneze gratuit participanții la fabrica noastră, dar acest fapt a fost compensat de publicitatea de care au beneficiat ei, datorită proiectului la postul nostru de televiziune, dar și prin intermediul partenerilor media, serviciile cărora, de altfel, tot au fost suportate de MBC-TV.
Oricum, datorită eforturilor comune, chiar dacă acestea nu au fost egale, proiectul Business Factory 1 a fost realizat cu succes. Suntem foarte bucuroși de faptul că participanții la proiect au făcut primii pași în business și acum avansează cu succes. Și acest lucru se datorează atât cunoștințelor și abilităților obținute în cadrul proiectului, cât și unei largi mediatizări la TV, care i-a făcut populari și chiar celebri.
Este firească dorința noastră de a realiza continuarea proiectului, Business Factory 2 și de a-l face mai bun, ținând cont de prima experiență. Am sperat că toți partenerii și-au învățat lecția, pentru binele proiectului și, prin urmare, pentru succesul nostru comun.
Lucrările de pregătire pentru Business Factory 2 urmau să înceapă imediat după sărbătorile de iarnă, ca să poată fi încheiat până la începutul verii. Postul nostru de televiziune și-a îndeplinit obligațiile care îi revin: înțelegerile cu partenerii media și partenerii financiari, partea de creație și baza tehnică, pe când dânșii au dispărut fără urmă. Apeluri telefonice nepreluate, întâlniri amânate și atitudine neadecvată... Echipa de la Angry Business a întârziat din nou cu îndeplinirea obligațiilor, fără a oferi explicații și fără a ne contacta pentru discuții.
După ce întâlnirea s-a produs, le-am propus să modificăm un pic platforma de training, pentru a aduce în Business Factory mai multe elemente de show, dar nici aici nu am fost ascultați. Ei au refuzat să modifice platforma, nepăsându-le de problemele depistate în primul sezon al proiectului de către echipa MBC în realizarea emisiunilor.
Din nou, din păcate, trebuie să recunoaștem, că intenționau să ne folosească doar în calitate de mijloc de auto-promovare. Acestea fiind spuse la capitolul ”Nothing personal, just business”.
MBC-TV avea nevoie de un partener, adecvat și gata să conlucreze. În timpul de emisie care a fost alocat proiectului în grila de emisie MBC TV, compania-partener s-a dovedit a fi nepregătită pentru asta. Atunci le-am propus să participe la următorul sezon, în speranța de a salva ceea ce s-ar numi o relație bună, dar cei de la Angry Business au preferat un scandal. Păcat!
Noi le răspundem cât se poate de deschis și oficial: pe lângă faptul că știți să-i învățați pe alții să câștige bani, ar fi bine să învățați și voi să fiți parteneri corecți și cu responsabilități egale! Acest lucru prinde bine: atât personal, cât și în afaceri!
Cu respect,
echipa MBC TV!