08.12.2015 13:59
Update Moldova – țara are nevoie de reforme
S-a dat startul Campaniei de comunicare Update Moldova. Aceasta își propune să promoveze reformele necesare pentru creșterea economiei țării. Denumirea campaniei reflectă starea majorității sistemelor de reglementare a activităților sectorului privat din Moldova, care este una învechită, o serie de actualizări fiind necesare atât pentru a se alinia standardelor din UE și altor economii dezvoltate, cât și pentru a facilita progresul economic al țării. Pe parcursul a cinci luni, MBC TV, în calitate de partener media, va monitoriza această campanie și va identifica reformele necesare pentru a reduce costurile și riscurile ce țin de dezvoltarea unei afaceri în Moldova.
Campania Update Moldova este o chemare la acțiune adresată sectorului public și privat, la comunicare directă și conlucrare pentru identificarea soluțiilor reciproc avantajoase care vor accelera creșterea economică a țării. Proiectul va fi realizat cu suportul financiar al Agenției SUA pentru Dezvoltarea Internațională Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător.
"Multe dintre sistemele și practicile standard ale Guvernului Republicii Moldova sunt sărace și depășite. Campania de comunicare, Update Moldova își propune să arate modul în care lipsa reformelor duce la pierderea de timp și de bani în fiecare zi, în comparație cu practicile internaționale. Deciziile necesare au fost deja identificate și dezvoltate, iar adoptarea lor de către Guvern va avea aproape imediat un impact pozitiv asupra sectorului privat ", - subliniază Kelly Seibold, Directorul Programului USAID BRITE.
Subiectele cheie sunt - costurile inutile suportate de sistemul actual, necesitatea de transparență și predictibilitate a deciziilor luate de către Guvern, echilibrul între nivelul de responsabilitate din partea statului și a sectorului privat, racordarea la standardele europene și adoptarea unor sisteme electronice pentru a reduce costurile și riscul de corupție. Site-ul, www.updatemoldova.md, va oferi mai multe informații despre fiecare reformă și respectiv, despre etapele de punere în aplicare a acestora. MBC TV, în calitate de partener media, va realiza reportaje speciale privind probleme identificate și soluțiile pentru acestea.
Campania se va desfășura până în mai 2016.