19.05.2014 13:43

Trenurile modernizate au circulat fără certificate de siguranță

Deja de doua luni Intreprinderea de Stat “Calea Ferata din Moldova”, a sistat temporar circulatia trenurilor modernizate in Romania. Potrivit ministerului transporturilor, decizia a fost luată din cauza lipsei certificatelor de siguranță, fapt ce ar pune în pericol viața pasagerilor. Lipsa documentelor a fost depistata in urma auditului tehnic organizat de o companie Internationala.

Auditul a fost organizat după ce la trenurile modernizate au fost implicate în cîteva avarii. Ultimul caz a avut loc la inceputul lunii martie, cind trenul de pe cursa Chisinau- Ungheni a luat foc.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor afirmă că au solicitat de la compania RMAR Pașcani, care a efectuat modernizarea trenurilor, prezentarea certificatelor de siguranță, însă pînă în prezent nu au primit nici un răspuns.

În urma sistării circulației trenurilor, întreprinderea ”Calea Ferată din Moldova” ratează lunar venituri de sute de mii de lei. Doar cursa Chisinau-Ocnita aducea un venit lunar de circa 170 mii de lei, iar doua trenuri care circulau pe ruta Chisinau-Ungheni aduceau un profit de 200 mii de lei.

Viceministrul Transporturilor, Vladimir Cebotari, recunoaste ca o parte din vina o poarta și fosta conducere a ministerului și a Intreprinderii “ Calea Ferata din Moldova”.

Între timp, Gruia Stoica, patronul societăţii RMAR Paşcani, care s-a ocupat de renovarea garniturilor de tren moldoveneşti, a fost luat în arest la domiciliu, fiind implicat în cîteva dosare de corupție. El riscă încă un dosar penal, de această dată, din partea procurorilor moldoveni pe motivul renovării necalitative a trenurilor.

În acest caz, potrivit unor surse media, procurorii suspectează şi implicarea a doi înalţi demnitari moldoveni. Este vorba de fostul ministru al transporturilor Anatol Șalaru și fostul șef al întreprinderii de stat ”Calea Ferată din Moldova” Vitalie Strună. Ultimul, recent a fost implicat într-un dosar cu privire la delapidare de fonduri în proporții deosebit de mari.

Oficial, însă, Procuratura Generală refuză să confirme aceste informații.

Pentru fiecare tren modernizat compania RMAR Pașcani a primit cîte 2,2 milioane de euro.

Comentarii