03.12.2014 16:48
AFLĂ ONLINE DESPRE PRODUSELE PROCURATE ÎN MAGAZINE. UN NOU BENEFICIU PENTRU MOLDOVENI
Moldovenii care trăiesc în regiunea centrală a țării vor fi mai bine informați despre produsele pe care le procură în magazine. Asta, deoarece acum dispun de un Centru de Asistență a Consumatorilor. Acesta a fost lansat astăzi și reprezintă o structură independentă și de alternativă. O instituție similară va fi deschisă, în curând, și în zona de Sud a țării.
Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru va oferi servicii atât persoanelor fizice, cât și agenților economici. Astfel, ei pot obține informații despre siguranța alimentelor și drepturile de consumator. De semenea, consumatorii pot apela a inia fierbinte deschisă în cadrul centrului.
Potrivit juristului Viorel Pîrvan, membru al CAS Centru, cel mai des întâlnite sesizări privesc termenul de valabilitate schimbat al produselor comercializate, dar și diferența de preț dintre cel afișat pe raft și cel care apare în bonul de plată. La linia fierbinte consumatorul va fi consiliat și îi vor fi oferite informații despre modul cum trebuie să acționeze în continuare.
Mai mult, instituția va fi prima care va sesiza instituțiile de stat responsabile de penalizarea agenților economici care au încălcat, de a sancționa administrativ persoana care a încălcat, dar și cele care sunt împuternicite să facă controale. mai multe informații despre drepturile consumatorilor pot fi găsite pe o platformă online www.alegesanatos.md.
Centrul de Asistență a Consumatorului a fost lansat de oraganizația neguvernamentală Centrul de Analiză și Prevenire a Corupției, iar asistența juridică este oferită de specialiști din cadrul proiectului ”Armonizarea politicilor în domeniul sanitar ale Republicii Moldova şi Georgiei cu cele din UE”.