22.10.2015 15:17
Apa la un tarif dublu
Locuitorii sectorului Ciocana au primit facturi mărite pentru apă. Unii dintre aceștia sunt nevoiți să achite dublu consumului pe care îl au. Cei de la ”Apa-Canal” declară că aceasta este o măsură temporară, care are drept scop să facă ordine în contabilizarea consumului de apă.
Facturile la apă pentru luna septembrie le-au mirat pe mulți dintre locuitorii sectorului Ciocana.
”Au fost total neîntemeiat adăugați metri cubi de apă. Pentru 2 cubi consumați, mi-au mai adăugat încă 3. Eu achit pentru 250% din apă consumată. Înainte adăugau doar câte un metru cub, iar acum, nici nu știu cum să ne clarificăm cu asta”, - spune indignat unul din locatarii sectorului Ciocana Sergiu Marulea.
O altă locuitoare a Ciocanei Natalia Șemechina a povestit pentu MBC că ”Apa-Canal” i-a adăugat 10 cubi de apă pentru plată. Respectiv, doamna a fost nevoită să plătească 220 de lei pentru apă. ”Eu am un salariu de 1500 de lei, dar achit mai mult decât consum. În ce constă vina mea că ei au scurgeri de apă pe drumuri? Nu este vina mea că ei nu sunt competenți și nu repară la timp. Din cauza asta nu doar eu am de suferit. Eu am contor. Recent au fost făcute verificări. Totul este în regulă. Eu am o întrebare către directorul ”Apă-Canal” - câți cubi în plus și-a adăugat el? Și în general - pentru ce mai e nevoie de contoare, dacă ei oricum pun de la sine?”, - spune Natalia.
Cei de la ”Apa-Canal„ roagă locuitorii să dea dovadă de înțelegere. Annual, întreprinderea înregistrează pierderi de milioane de lei din cauza necoinciderii datelor de pe contoare cu cele pe care le arată apometrele. În așa mod, pe parcursul primelor 10 luni ale anului curent, diferența a constituit 14 milioane de lei pe Chișinău, iar în 2014- 25 milioane de lei. Pentru a ”face ordine”, ”Apa-Canal” a început monitorizarea caselor din toate sectoarele.
”La moment, blocurile locative sunt deservite de către gestionari și nu sunt atât de bine asistate, cum ar fi trebuit, - a spus într-un interviu cu MBC şef Sericiul Abonati din Directia Relaţii cu Publicul la SA "Apă-Canal"Chişinău Мarina Lavric. - ”Apa-Canal” și-a asumat răspundere de a lua aceste apartamente la evidență, de a sigila nodurile, de a facture apartamente și de a dat culoare blocurilor date. Evident, noi conform legislației repartizăm și diferența de volum. Diferența se formează din cauza că locatarii nu-și plătesc cinstit facturile, nu introduc indicațiile și nu sigilează, probabil, contoarele”.
Pentru a depista care este motivul înregistrării acestor pierderi în fiecare caz aparte, muncitorii de la ”Apa-Canal” intenționează să viziteze fiecare locatar pentru a verifica, în ce stare se află contoarele acestora. Doar după aceasta, consumatorii nemulțumiți vor putea solicita o recalculare.
”Noi vom intra în apartament și vom efectua un control. În urma acestuia se va stabili suma care va fi sau nu revăzută în factură pentru următoarea lună. Suntem deschiși pentru a face regulă în acest sens”, - a spus Marina Lavric.
În așa fel, cei de la ”Apa-Canal” planifică ca pe parcursul a trei luni să lichideze diferențele dintre apometre și contoarele instalate în apartamente. Pe viitor, ”Apa-Canal” intenționează să semneze contracte particulare cu consumatorii. Atunci aceștia vor uita de problema facturilor mari pentru apă, cel puțin asta promit cei de la ”Apa-Canal”.