29.09.2014 11:59
CEL MAI RAPID TREN DIN LUME VA FI PUS ÎN FUNCȚIUNE ÎN 2027
Central Japan Railway, principalul operator feroviar din Japonia, şi-a redus costul de asigurare al obligaţiunilor emise la un minim înregistrat în ultimii şapte ani, pe măsură ce veniturile record vor contribui la investiţia de 47 de miliarde de dolari pentru construirea celui mai rapid tren de linie din lume, scrie zf.ro.
Costul de asigurare a obligaţiunilor în caz de default a scăzut la 0,18%, un nivel care nu a mai fost înregistrat din ianuarie 2008. Randamentul pentru cele 137 de milioane de dolari, vândute de operatorul feroviar sub formă de obligaţiuni pe 18 ani a scăzut cu circa 0,08% de la momentul vânzării, pe 12 septembrie. Lucrările la trenul cu levitaţie magnetică, care va călători pe distanţa Tokyo-Nagoya, vor începe pe parcursul acestui an fiscal.
Costul de asigurare a datoriei este mai puţin de un sfert faţă de maximul atins în martie 2009, an în care criza financiară globală a ridicat semne de întrebare asupra planurilor companiei de a cheltui 36,7 miliarde de dolari pentru construirea liniei pe bază de levitaţie magnetică.
“Creşterea numărului de pasageri contribuie la generarea de lichidităţi. Dacă ne uităm la situaţia cash flow-ului, Central Japan Railway nu va întâmpina probleme privind plata datoriilor pentru linia bazată pe levitaţie magnetică. Veniturile sunt solide”, a spus Yusuke Ueda, un analist de la Merrill Lynch.
Trenul va fi pus în funcţiune în 2027
Trenul va parcurge distanţa de 286 de kilometri, între Tokyo şi Nagoya, două dintre cele mai mari oraşe din Japonia, în 40 de minute, jumătate din timpul actual. Trenul va fi pus în funcţiune în 2027.
Pentru a construi linia suficient de dreaptă pentru a suporta viteza de 500 de km pe oră, compania va trebui să sape tuneluri, pe o distanţă de 248 de kilometri, de aproape cinci ori mai lungă decât Tunelul Canalului Mânecii, care leagă Marea Britanie de Franţa.
Central Japan Railway va folosi cash flow-ul, cel mai mare al oricărui operator feroviar din lume, pentru emiterea de obligaţiuni cu scadenţe de cinci, zece şi 20 de ani pentru a finanţa proiectul. Investiţia nu va fi finanţată cu bani de la stat.
“Compania profită de avantajul oferit de cererea investitorilor pentru obligaţiuni cu scadenţe mai lungi”, a spus Ueda. “Prin emiterea unor astfel de obligaţiuni, compania are garanţii în prezent dar şi în viitor, pentru că îngrijorările privind capacitatea de a-şi plăti datoriile se diminuează”, a adăugat el.
Central Japan Railway estimează creşteri ale profitului net de 3,6%, la valoarea de 265 de yeni japonezi, după ce compania a atins un record anul trecut. Operatorul feroviar a înregistrat profit în fiecare an, de la listare din 1997.