„Inițiativa vine din SUA după ce s-a extins în Europa. În colaborare cu colegii din România, Centrul Educațional Pro Didactica a lansat de mai bine de jumătate de an acest proiect cu suportul Institutului pentru Societățile Deschise care are sediu la Budapesta”, a declarat Viorica Goraș-Postică, șef-adjunct CE Pro Didactica.
„Avem scopul de a promova, în contextul Republicii Moldova, materialele electronice elaborate de cadrele didactice, de cercetători, studenți și elevi care, ulterior, vor fi plasate pe un site ce se va lansa luna viitoare”, a mai adăugat șef-adjunctul CE Pro Didactica.
Masa rotundă, la care au participat cadre didactice și persoane implicate în funcționarea sistemului educativ, a abordat necesitatea resurselor deschise în Republica Moldova. Cea mai mare provocare pentru Centrul Educațional ProDidactica ține de alegerea și producerea conținutului potrivit care va fi ulterior plasat pe platformă.
În România, lucrurile au evoluat pe cont propriu, toate școlile sunt conectate la internet și dispun de resurse digitale numeroase. Totuși, învățătorii au fost cei care s-a preocupat de crearea de resurse didactice și partajarea acestora în comunitățile și forumurile online înființate la inițiativa lor.
„Sun efecte benefice clare, legate în primul rând de calitatea educației. Există situații numeroase în care profesorii începători au acces direct la resursele profesorilor cu experiență pe care le folosesc nemijlocit în actul de predare. Al doilea impact pozitiv ține de faptul că profesorii, pregătind materialul de predare, pot folosi resursele deschise și diversifica programul focalizându-se pe elev, ceea ce numin noi învățământ centrat pe elev”, a declarat Ovidiu Voicu, de la Fundația pentru o societate deschisă din România.