08.06.2016 09:51
Elicopterului SMURD s-ar fi prăbușit din cauza unei erori umane
Date noi în cazul elicopterului SMURD prăbuşit în Republica Moldova. La manşa aparatului nu se afla comandantul unităţii de la Iaşi, ci pilotul mai tânăr Voicu Şocae.
Şi asta, pentru că şeful lui nu avea autorizaţia de a pilota elicopterul de salvare. Aparatul de zbor avea o cameră video la bord, iar imaginile i-ar putea ajuta pe anchetatori să descopere cauzele prăbuşirii. Până acum, toate ipotezele duc spre o eroare umană.
Ultima conversaţie dintre pilot si turnul de control este acum probă în dosarul procurorilor. La fel şi imaginile filmate de la bordul elicopterului. Ellicopterul a avut o cameră la bord, aşa cum au toate aparatele de zbor SMURD din Romania. Camera înregistrează toți parametrii de zbor, iar anchetatorii trebuie să analizeze ce a filmat înaintea prăbuşirii, potrivit digi24.ro.
Registratorul de bord- o aşa numită cutie neagră a elicopterelor, probele de la faţa locului şi imaginile de la bordul elicopterului SMURD îi conduc pe anchetatori spre o posibilă eroare de pilotaj.
Elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până să ajungă la Cahul. Zbura foarte jos din cauza plafonului de nori coborât. Pilotul a urcat o pantă iar în faţa lui a văzut stâlpi de înaltă tensiune. Aparatul a evitat liniile de curent iar pilotul ar fi vrut să readucă elicopetrul la înălţimea dorită. Atunci a atins vârfurile copacilor deasupra cărora zbura în acel moment.
Elicopterul a rupt arborii pe o lungime de aproape 80 de metri, s-a dezintegrat şi s-a prăbuşit. Este ipoteza principală a producerii accidentului. Der altfel, turnul de control i-a avertizat pe piloți despre condițiile meteo.
Cel care avea comanda elicopterului era Voicu Socae. Copilot era comandantul bazei din Iaşi, spun surse din anchetă. Şi asta pentru că Doru Gavril urma să dea examen pentru a putea pilota acest tip de elicopter. Doru Gavril avea peste 4.000 de ore de zbor, dar nu toate la manşa aparatelor de tip Eurocopter.