13.10.2014 11:57

FRUCTELE ȘI CIOCOLATA SUNT LA ORDINEA ZILEI! CUM SE ALIMENTEAZĂ EUROPENII

Consumatorii pledează tot mai mult pentru gustările sănătoase. Fructele, ciocolata, iaurtul și gustările pe bază de brânză sunt principalele alimente consumate între mese de europeni. În timp ce Snacks-urile sunt consumate tot mai rar, iar vânzările acestora stagnează. Snacks-urile fac parte din categoria alimentelor condamnate. Sunt pline de aditivi, de sare si zahar, sunt alimente goale din punct de vedere nutrițional, dar foarte bogate in calorii.

Potrivit unui studiu privind obiceiurile alimentare ale consumatorilor, realizat online de Nielsen, la nivel global, vânzările de snack-uri au atins 374 miliarde de dolari, ponderea cea mai mare din vânzări fiind înregistrată în America de Nord. Vânzările totale de snack-uri în Europa, fiind în stagnare la 167 miliarde de dolari. Ciocolata, bomboanele şi guma de mestecat au contribuit cu 46,5 miliarde de dolari la vânzările totale de snacks-uri în Europa, în timp ce consumatorii americani preferă gustările sărate, acestea având o contribuţie de 27,7 miliarde de dolari la vânzările totale.


Conform studiului, ciocolata este alimentul preferat între mese, 64% dintre respondenţi declarând că o preferă, urmată de fructe proaspete (62%), legume (52%), prăjituri şi biscuiţi (51%), sandvişuri (50%), iaurt (50%), brânzeturi (46%). Ghipsurile sau biscuiţi săraţi sunt pe ultimul loc - doar 44% dintre respondenți au spus că le preferă.

Majoritatea respondenţilor consideră că snacks-urile trebuie să aibă cât mai puţine ingrediente artificiale, iar o treime dintre aceştia preferă gustări cu conţinut redus de zahăr, sare, grăsimi şi calorii. În privinţa ingredientelor benefice, o treime dintre consumatori preferă gustările cu un conţinut ridicat de fibre, proteine şi cereale integrale, iar 34% cumpără alimente organice. Pe de altă parte, potrivit studiului, doar 27% dintre respondenţi sunt înclinaţi să îşi porţioneze gustările.

Aproape 80% dintre participanţi consumă snack-uri ca să îşi potolească foamea între mesele principale, numai 45% dintre aceştia înlocuind una dintre mese cu o gustare. Studiul Nielsen privind obiceiurile alimentare ale consumatorilor a fost realizat în perioada 17 februarie-7 martie şi reuneşte opiniile a peste 30.000 de respondenţi cu acces la Internet din 60 de ţări.

Comentarii