15.12.2015 15:13
În Moldova, internetul se dezvoltă cu pași rapizi
Pe parcursul acestui an numărul total al utilizatorilor de internet a depășit cifra de 2 milioane. Cu alte cuvinte, 60% din populația țării este conectată la internet. În același timp, 24% din moldoveni consideră că internetul este cea mai importantă sursă de informare după TV. Datele se conțin într-un raport realizat de Agenția de comunicare digitală Gramatic.
Studiul realizat de Gramatic.md, arată că în 2015 piața publicității online a crescut cu 30% și constituie 2,7 milioane de euro.
Totodată, Odnoklassniki rămâne cea mai populară rețea de socializare în Moldova cu peste 860 mii de utilizatori unici. Însă rivalul său, Facebook își întărește constant pozițiile. Doar anul acesta pe Facebook s-au înregistrat 115 mii de utilizatori, numărul total ridicându-se la 570 de mii. Dintre aceștia, 64% au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani. În Chișinău se concentrează tocmai 40 mii de utilizatori Facebook. Potrivit studiului, 40% dintre internauții care navighează pe această rețea de socializare au absolvit cel puțin o facultate. De cealaltă a baricadei, raportul arată că doar 25% din utilizatorii Odnoklassniki sunt chișinăuieni și peste 70% au studii primare și profesionale sau au absolvit liceul sau colegiul.
De asemenea, Instagram și Linkedln sunt rețelele de socializare din ce în ce mai preferate de moldoveni.
Potrivit raportului în ultimii ani se atestă o prezență sporită a brandurilor moldovenești pe Social Media. Tot mai multe companii autohtone își deschid o pagină pe rețelele de socializare, odată ce aceasta este cea mai accesibilă modalitate de comunicare cu potențialii clienți.
Raportul a fost realizat de Agenția de comunicare digitală Gramatic, care face referire la datele Barometrul opiniei publice, Biroului de Audit al Tirajelor și Internetului, Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei și Asociației Agențiilor de Publicitate din Moldova.