25.09.2014 14:56
LEGEA CU PRIVIRE LA PUBLICITATE NU CORESPUNDE REALITĂȚII PIEȚII
Legea cu privire la publicităte trebuie schimbată pentru că, în prezent, aceasta nu corespunde realităților pieței. Potrivit experților în comunicare și PR, legislația cu privire la publicitate a fost adoptată în 1997 și trebuie modificată pentru că nu oferă spațiul și cadrul legal necesar, în plus favorizează concurența neloială pe piața publicitară.
Președintele Consiliul Coordonator al Audiovizualului, Marian Pocaznoi, consideră că problema vine de la faptul că RM nu a ratificat Convenţia europenă cu privire la retransmisiunea transfrontalieră, care să reglementeze difuzarea publicității străine prin intermediul mediei internaționale care are acoperire pe piața locală.
Experții în comunicare și PR consideră că lucrurile se vor schimba odată ce am semnat Acordul de Asociere cu UE, mai ales că pe piața noastră vor apărea noi produse internaționale.
Conform ultimei analize efectuate de Asociația Agențiilor de Publicitate din Moldova în acest domeniu al economiei, în anul 2013 investițiile au depășit 22 milioane de euro. Cel mai mult i-a revenit televiziunilor, 11,4 mil.euro, după care urmează publicitatea outdoor cu 5,7 milioane, presa scrisă a înregistrat 2,4 mil, pe când cea din mediul online - 1,7 mil de euro.