08.12.2014 09:11

OAMENII VOR DRAME? TRAGICUL ADUNĂ TOT MAI MUTĂ AUDIENȚĂ ÎN MASS MEDIA

Un site de stiri din Rusia care a luat decizia ca, timp de o zi, sa publice exclusiv informatii pozitive, si-a pierdut 66% dintre cititori.

Site-ul rusesc City Reporter, care are sediul in Rostov-pe-Don, nu departe de Marea Azov, a decis sa publice, la inceputul saptamanii, timp de o zi, numai informatii pozitive.
Platforma de stiri locala si-a anuntat intentia cititorilor duminica, 30 noiembrie: "Aveti sentimentul ca sunteti inconjurati de informatii negative? Aveti cateodata chef sa nu cititi stiri deprimante dimineata? Credeti ca stirile pozitive sunt un mit? Ei bine, vom incerca sa dovedim contrariul maine!".
Astfel, pe 1 decembrie, site-ul a publicat stiri imbucuratoare - precum construirea la timp a unui tunel in oras -, dar si informatii prezentate intr-o lumina pozitiva. Un articol despre traficul rutier avea titlul: "Fara incidente pe sosele, in ciuda ninsorii".
Numarul cititorilor, foarte obisnuiti cu subiectele grave, s-a redus drastic in acea zi.
Pe pagina sa de pe platforma Facebook, redactorul-sef adjunct nu si-a ascuns tristetea, explicand ca audienta zilnica a scazut cu doua treimi in acea zi: "Am cautat pozitivul in actualitate si am avut impresia ca l-am gasit. Dar nimeni nu il doreste. Aceasta este problema".
Incepand de a doua zi, City Reporter s-a intors la promovarea stirilor despre accidente si fapte diverse pentru care este atat de apreciat, scrie incont.ro.
Mai multe studii au aratat ca tendinta cititorilor este de a prefera informatiile despre subiecte grave. in 2007, institutul de sondare a opiniei publice Pew scria ca cele mai urmarite trei teme in presa americana, incepand de la mijlocul anilor 1980, sunt razboiul, conditiile meteorologice nefavorabile si problemele economice.

Comentarii