10.05.2016 19:30

Sondaj: Majoritatea chişinăuienilor consideră că publicitatea în oraş este necesară

Majoritatea locuitorilor Chişinăului şi celor din suburbii consideră că prezenţa publicităţii pe străzile oraşului este necesară.


Astfel arată datele sondajului realizat de compania Intellect Group, la comanda Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate din Moldova.

Reprezentantul companiei Intellect Group, Patricia Vieru, a spus marţi, într-o conferinţă de presă, că au fost intervievaţi 984 de locuitori, dintre care 80,7% locuitori ai Chişinăului, şi 19,3% locuitori ai suburbiilor.

Fiind întrebaţi care informaţie este mai uşor de perceput, 815 au răspuns că cea vizuală, 13% - audio, restul nu au fost în stare să răspundă. La întrebarea dacă publicitatea vizuală influenţează decizia de alegere a mărfii, 58% dintre respondenţi au răspuns da, 27% - nu.

Fiind întrebaţi dacă este nevoie de publicitate în oraş, 20% au spus că nu. Conform rezultatelor sondajului, 46% dintre respondenţi consideră că autorităţile locale se ocupă neprofesional de dezvoltarea oraşului şi a publicităţii vizuale, 24% consideră că se ocupă profesional, 30% nu sînt interesaţi de acest subiect şi consideră că autorităţile locale se ocupă doar de treburile lor.

De asemenea, 52% dintre respondenţi consideră că primarul nu poate soluţiona problema amplasării publicităţii în Chişinău, iar 21% cred că edilul va reuşi.

Directorul Agenţiei de Publicitate „Neorama”, Sandu Osadcenco, consideră că "primarul acţionează ilegal".

"Decizia lui de a demonta panourile publicitare din centrul Chişinăului, de asemenea, este ilegală, deoarece nicăieri nu a fost publicată şi nu are ştampilă. Chirtoacă, timp de trei luni, refuză întrevederile cu reprezentanţii agenţiilor de publicitate. Există propuneri concrete, dar el nu vrea să discute nimic. Pentru nimeni nu e un secret că în domeniul publicităţii există o problemă, dar ea poate fi soluţionată altfel, nu prin metodele folosite de primar", a spus Osadcenco.

Potrivit spuselor lui, "asemenea acţiuni ale primarului vor duce la reducerea locurilor de muncă, la scăderea încasărilor la buget".

"Au fost demontate panourile ale diferitor agenţii publicitare şi au rămas cele care aparţin agenţiilor ce au legătură cu primarul. Chirtoacă a decis să demonteze panourile publicitare, pentru ca pe piaţa publicităţii să se formeze monopol şi în oraş să fie publicitate doar de la o singură agenţie. Este dificil să lucrezi cînd concurentul principal este primarul de Chişinău", consideră Osadcenco.

Comentarii