15.10.2014 08:50

REȚELELE DE SOCIALIZARE ÎȚI POT AFECTA IMAGINEA ÎN FAȚA ANGAJATORILOR. IATĂ CUM

Faptul că angajatorul, după ce îţi verifică CV-ul, aruncă o privire şi pe profilul tău de Facebook nu este o noutate. Totuşi, numărul aplicanţilor care sunt respinşi după acest “test” este în continuă creştere, arată un studiu efectuat de unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare din lume.

Conform acestuia, 43% dintre angajatori se folosesc de reţelele sociale pentru a îşi tria posibilii angajaţi, faţă de 39% care făceau asta în 2013 şi 36% în 2012. În plus, unul din cinci angajatori care nu fac asta în prezent intenţionează să o facă, astfel că procentul va creşte în continuare considerabil. În ce mod te influenţează acest aspect?

În 2012, 34% dintre candidaţii la un job erau eliminaţi din start din pricina a ceea ce angajatorul găsea pe paginile lor de pe reţelele sociale. Procentul a crescut la 43 în 2013, pentru ca în acest an să atingă o nouă cotă maximă:peste 50% dintre aplicanţi sunt excluşi de pe lista potenţialilor viitori angajaţi din pricina a ceea ce postează pe reţelele sociale, scrie GQ.ro.

E important pentru cei care sunt în căutarea unui job să reţină că o mare parte dintre lucrurile pe care le postează pe Internet, dar şi dintre cele pe care alţii le postează despre ei, pot fi găsite de potenţialii angajatori şi le pot afecta şansele de a fi cooptaţi” ,spune Rosemary Haefner, vicepreşedintele departamentului de resurse umane al Career Builder.

Şi, totuşi, ce îi poate deranja atât pe tare pe angajatori încât să nu îi mai acorde nicio şansă candidatului? După chestionarea a 2.138 de manageri şi angajaţi ai departamentelor de resurse umane, studiul arată că 46% dintre ei au decis să renunţe la candidaţii care postează fotografii şi informaţii provocatoare sau indecente.

Surprinzător, procentul angajatorilor care sunt deranjaţi de faptul că aplicantul este consumator de alcool sau chiar droguri este ceva mai mic: 41. Alte lucruri pentru care aceştia au spus că iau în considerare respingerea unui candidat sunt: vorbeşte de rău despre compania la care a lucrat anterior sau despre foşti colegi (36%), are proaste abilităţi de comunicare (32%), este rasist sau misogin (respectiv misandră). Nu te bucura, Brunetzelul Love, încă nu ai scăpat: 21 dintre angajatori te vor refuza pentru că nu îţi foloseşti numele real, ci un nickname stupid.

Există însă şi o parte bună. Angajatorul nu te caută pe reţelele sociale doar pentru a îţi găsi nod în papură, ci şi pentru a remarca eventuale plusuri. O treime dintre ei au fost determinaţi de anumite aspecte pozitive să avanseze o persoană pe lista priorităţilor. În acest caz, subiectivitatea joacă un rol destul de important: aproape jumătate dintre angajatori au ales un anumit candidat pentru că acesta le-a lăsat impresia că are o personalitate plăcută, care l-ar ajuta să se integreze uşor în companie. Informaţiile de background atârnă şi ele decisiv: 45% dintre cei care se ocupă de angajări au fost convinşi prin intermediul reţelelor sociale că aplicantul are calificarea profesională necesară pentru a face faţă cu brio pe noul post.

Aceştia au mai fost impresionaţi şi de alte aspecte: potenţialul angajat deţine un site care emană profesionalism (43%), are o arie largă de interese (40%), are abilităţi excelente de comunicare (40%), este creativ (36%) sau a primit în trecut premii pentru munca depusă (31%). Popularitatea nu este o prioritate: doar 14% dintre angajatori au fost impresionaţi de faptul că aplicantul avea un număr foarte mare de urmăritori.

Acum că am lămurit ce e ok să postăm şi ce nu, ne putem amuza puţin cu cele mai ciudate lucruri pe care angajatorii le-au găsit pe paginile celor care au aplicat pentru un job: link-uri către diverse servicii de escort, fotografii cu mandate de arestare, rezultate ale analizelor dentare sau mărturii despre cum aceştia s-au urcat în repetate rânduri la volan după ce au consumat cantităţi considerabile de alcool.

Comentarii