27.10.2015 12:03
Vinul Moldovei, prezentat la o conferință internațională din Bulgaria
În perioada 22-24 octombrie Vinul Moldovei a fost reprezentat pentru prima dată la Digital Wine Communications Conference 2015 (DWCC), ediția a VIII-a, desfășurată la Plovdiv, Bulgaria. Această conferință, organizată de compania Vrazon, este singurul eveniment internațional dedicat convergenței dintre cultura vinului și mediul web, care întrunește peste 300 de profesioniști din comunitatea globală a vinificației și experți în comunicarea online, oferindu-le o platformă pentru a aborda oportunitățile actuale de colaborare. Participarea Republicii Moldova a fost asigurată de către Oficiul Național al Viei și Vinului.
Programul celor trei zile ale conferinței DWCC a inclus prezentări și comunicări oferite de peste 40 de experți internaționali – vinificatori, somelieri, bloggeri, jurnaliști, scriitori, specialiști în PR, marketing și vânzări – care au abordat subiecte de actualitate pentru domeniu: provocările turismului vitivinicol, echilibrul dintre calitate și marketing, costuri de branding, relația companiilor cu media etc. De asemenea, invitații au avut posibilitatea de a participa la degustări, masterclass-uri, tururi vinicole și numeroase activități de socializare cu colegii din toată lumea.
În data de 24 octombrie, Robert Joseph, expert în vinuri și autor a peste 30 de cărți în domeniu, a moderat un master class cu titlul „Moldova: the next big thing?” (Moldova: următoarea mare descoperire?), dedicat unui public format din 50 de persoane: jurnaliști, bloggeri, profesioniști din mediu vitivinicol. Pentru degustarea din cadrul masterclass-ului și degustarea liberă oferită participanților la eveniment au fost selectate vinuri reprezentative ale brandului național vinicol Vinul Moldovei: Feteasca Neagră („Carpe Diem”, 2013), Cuvée Prestige („Cricova”, 2012), Feteasca albă (Vinăria din Vale” 2013), Lupi („Gitana”, 2011), Pinot Noir („Purcari” 2012), Cabernet Sauvignon („Mimi”, 2012), Pinot Grigio („Cimișlia Wineries”, 2014), Individo Rara Neagră/Malbec/Syrah („Chateau Vartely”, 2014), Cuvee Blanc („Et Cetera”, 2012), Negru de Purcari („Purcari”, 2012), Sol Negru Merlot („Asconi”, 2012), Cabernet Sauvignon („Mezalimpe”, 2011).
Robert Joseph, expert în vinuri, scriitor: „Am ales această abordare pentru masterclass în timpul vizitei mele recente în Moldova. Consider că noua generație de vinificatori moldoveni a reușit să revitalizeze calitatea vinurilor tradiționale, dar, în același timp, câștigă noi admiratori pe plan internațional cu vinurile moderne și savuroase, cum ar fi Pinot Noir sau Feteasca. Fiind o ţară cu cele mai extinse plantații de vie în raport cu suprafaţa sa totală, Moldova încă urmează a fi descoperită și îndrăgită de pasionații de vinuri fascinante.”
Participarea la Digital Wine Communications Conference 2015 este parte a politicilor implementate în vederea promovării brandului național „Vinul Moldovei”, în cadrul programului de marketing al Oficiului Național al Viei și Vinului.
Sursă: madein.md